Zwarte lijst.

natje3012
Topic Starter
Berichten: 6

Zwarte lijst.

#1 , 29 sep 2007 12:15

Hallo,

Toen ik nog getrouwd was, hebben mijn ex en ik een persoonlijke lening afgesloten. Daar is bijna niets van terugbetaald. Mijn ex ging liever het geld verzuipen dan de lening af te betalen en ik kon op dat moment niet met eigen middelen betalen. Door dit feit zijn wij op de zwarte lijst van kredieten beland. Daar sta ik sedert 2001 op.
Die persoonlijke lening heb ik niet gewild, maar doordat we getrouwd waren moest ik meetekenen. Mijn ex was nogal agressief, dus daarom heb ik dan maar getekend.
Wij stonden ook nog op de zwarte lijst voor een woningkrediet. Dat huis is openbaar verkocht door de bank, maar er moest nog betaald worden, alles was niet gedekt. Dat restbedrag heb ik, na de scheiding helemaal alleen afbetaald, waardoor die vermelding op de zwarte lijst weg is. Ik ben echter niet van plan om deze lening ook nog eens af te betalen om van de zwarte lijst te raken, maar ik zou er wel graag af raken.
Is er een manier om er toch af te raken, mss eerherstel (heb ik ergens gehoord) of iets anders? En wat moet ik dan precies doen?
Hoop dat ik een positief antwoord kan verwachten, want ik heb ondertussen een heel nieuw leven opgebouwd en wij zouden graag een huisje willen kopen, maar door die vermelding op de zwarte lijst kan ik geen lening krijgen.

Bedank voor jullie antwoord.
Cecile

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 18 nov 2007 19:25

Beste Cecile,

Je schrijft dat je het contract meegetekend hebt onder dwang van je ex. Hierover 2 dingen:
1. Je hebt het getekend, dus je bent medeverantwoordelijk voor de terugbetaling van het krediet. Er is geen enkele mogelijkheid om hieronderuit te geraken.
2. Als je gehuwd bent, tenzij onder het stelsel "scheiding van goederen" dienen de gehuwden ALTIJD samen een lening te ondertekenen.

Als je ex ook inkomsten heeft, gaat de bank daar uiteraard ook beslag opleggen, indien deze voldoende zijn uiteraard. Maar jij gaat de lening inderdaad mee dienen af te betalen wil je van de zwarte lijst afgeraken.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”