Zwarte lijst

Dario2002
Topic Starter

Zwarte lijst

#1 , 22 mar 2015 15:13

Ik kan er kop noch staart uit krijgen. Hoe het nu juist zit met die zwarte lijst.

Ik leg uit.

Op mijn 18 jaar (nu 12 jaar geleden) heb ik een lening gedaan bij Dexia van 2500 euro
Jong en onbezonnen, na enkele maanden kon ik niet meer betalen.
Nu heb ik op mijn 22 jaar een afbetaling begonnen. Nu ongeveer 2 jaar geleden is deze volledig aangezuiverd.

Half jaar geleden gingen wij horen voor een autolening, blijkt day ik nog op de zwarte lijst sta?
Ik dacht een jaar na de laatste betaling je toch van de lijst geschrapt werd?
Na veel bellen en mailen bleek dat er nog een openstaand saldo was van 100 euro (!!) ik heb hier dus nooit bericht van gekregen. Ik heb dan zelf contact opgenomen met dexia en de 100 euro meteen betaald. Maar hierdoor stond ik dus nog Wel op de zwarte lijst.

Wanneer ben ik daar nu eindelijk af? Ik ben een correcte betaler, niets schulden. Maar door een fout van hen (want ik had destijds bericht gekregen dat ik alles afbetaald had) sta ik nog geregistreerd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod

#2 , 22 mar 2015 15:19

Indien ik me niet vergis word je een jaar na het aflossen van de schuld van de zwarte lijst gehaald.

Dit doet de kredietgever niet, zij geven het onmiddellijk door, maar wel de NBB (dewelke de "zwarte lijst" bijhoud).

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”