Lening, pas vast in dienst

evgoeth
Topic Starter

Lening, pas vast in dienst

#1 , 09 mar 2015 10:13

Hallo,

Klopt het dat een bank moeilijk kan doen over een lening als je maar net in dienst bent?
Ik heb een aanbod gekregen om elders te gaan werken, dicht bij huis (5 min met de fiets ipv 80 km per dag met de wagen), zelfde loon, geen groepsverzekering, evenveel verlof, meer tijd voor mijn kinderen, internationale firma.

Maar we staan voor grote verbouwingen waarvoor we moeten gaan lenen. En sommigen zeggen er goed over na te denken omdat banken kunnen weigeren als je maar net in dienst bent.

Iemand ervaring mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 09 mar 2015 10:17

Een bank gaat na hoe kredietwaardig je bent. Lijkt me nogal logisch?
Iemand die regelmatig van job veranderd, die regelmatig verhuisd wordt idd als een grotere risicofactor aanzien.
Je neem een risico door van werk te veranderen. Je weet niet of het zal lukken op uw nieuw werk.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 mar 2015 10:59

Als de werkgever echter een stabiele werkgever is en je een deftig loon hebt met een interessant jobprofiel, zal dat geen probleem zijn voor de werkgever.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2015 11:39

Zorg dat je uw lening hebt voor je van werk veranderd.

basejumper

#5 , 09 mar 2015 17:17

Als bankier maak ik er geen probleem van dat iemand van werkgever veranderd. Professionele mobiliteit is een troef. Als dat niet elke 6 maand het gevak is zal een bank daar doorgaans weinig problemen over maken. In een kredietproces zijn verschillende elementen belangrijk : kredietbedrag versus eigen inbreng, ratio lasten/inkomsten, sector waarin je werkt, niveau waarop je werkt, looptijd krediet, verkoopbaarheid gehypotheceerd goed... Recente wisseling werkgever zal pas een rol spelen als er meerdere andere elementen zwak zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”