visa

henri6
Topic Starter

visa

#1 , 17 dec 2014 13:59

momenteel zijn wij in collektieve schuldbemiddeling maar binnen één maand kunnen we alle schulden vereffenen daar we een erfenis krijgen die alle kosten dekt,nu is mijn vraag kan ik nadat alles is afgehandelt terug een visakaart aanvragen bij de bank of is er een wachttijd voorzien,
dank u bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 17 dec 2014 14:10

net uit CSR en dadelijk weer in de kredietkaarten duiken.

is dat nu echt nodig?

fieke0509

#3 , 17 dec 2014 14:33

is dat nu echt nodig?
Jij zegt wat ik denk :-/

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 dec 2014 14:34

Ik veronderstel dat je ook op de zwarte lijst staat ?

Indien ja zal je na alles betaald te zijn nog 12 maanden moeten wachten eer je eraf zal zijn, maar reken er zeker niet op dat je onmiddellijk een kredietkaart zal krijgen, die kijken naar je verleden van de vorige 5 jaar, en ook een lening daar zal je ook hinder van ondervinden de eerste 5 jaar.

Dit is om je zelf te beschermen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

RoyalFlush

#5 , 19 dec 2014 14:57

is dat nu echt nodig?
Je kan wel degelijk een kredietkaart gebruiken en toch geen schulden opbouwen; denk maar aan aankopen via het internet of op reis. Komt er bij dat er vaak een verzekering aan gekoppeld zit die je beschermt als je online aankoop mis gaat. Tegenwoordig heb je pre-paid kredietkaarten met al die voordelen, zonder de risico's.

Dat gezegd zijnde: als je net uit schuldbemiddeling komt... Kan je daar inderdaad beter van weg blijven.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 dec 2014 15:07

Dit noemt prepaid debetkaart Visa, dit is dus geen kredietkaart .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AlwaysLearning

#7 , 21 dec 2014 22:11

Sta een beetje versteld van de vooroordelen. De man vraagt advies, geen opinie over zijn toestand (die jullie niet kennen). Je kan ook gewoon ronduit door pech in schuldbemiddeling terecht komen. Heb zelf om te kunnen studeren aardig wat schuld moeten opbouwen, die gelukkig ondertussen ver achter me ligt. Scheer niet iedereen over dezelfde kam.

Maar een pre-paid kaart kan een oplossing zijn. Kan vaak - maar niet altijd - net als een VISA-kaart aangewend worden, uiteraard met dat verschil dat het geld er al moet zijn voor je het kan uitgeven.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”