#1 , 03 okt 2014 23:52
Beste,
Ben in een 1 zaak veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding aan 3 schuldeisers. Deze hebben op hun beurt, de bedragen uitgekeerd gekregen van Ethias verzekering. Dienst Arbeidsongevallen. Ondertussen had ik al een jaar of 2 loonbeslag hiervoor. En in deze periode heb ik een contract/ overeenkomst afgesloten aan Ethias verzekering. Ze zijn akkoord gegaan met mijn voorstel. Nu komt de deurwaarder af, dat ik dit bedrag aan hun moet betalen. Ben in het bezit van een Officieel document waarop staat ( na contact met de .....dienst .....):
Dat alle burgerlijke partijen reeds door de verzekering werden voldaan en dat ik, .......,
aldus aan de burgerlijke partijen NIETS verschuldigd ben........
Zoals ik al reeds vermelde betreft het 3 schuldeisers in dezelfde zaak. Ethias verzekering had mij dus een brief gestuurd waarop stond dat ik dit bedrag aan hun verschuldigd ben, met als referentie 1 van de namen uit het dossier!!! Mevrouw K. Veroordeling, 3 burgerlijke partijen. Nu komt de deurwaarder af dat ik dit bedrag aan hun verschuldigd ben met als referentie!! Een andere naam uit deze veroordeling!! Onthoud er zijn 3 schuldeisers en het gaat om dezelfde zaak! Deurwaarder beweerd nu, wij treden op voor meneer X. Maar ze nemen wel ineens het totale bedrag voor hun rekening,
Als ik al een overeenkomst heb met de verzekering? Die brief hebben gestuurd voor het totale bedrag, waar ik ondertussen een overeenkomst mee heb en netjes afbetaal. Waarom stuurt de deurwaarder dan een brief dat ik de schuld aan hun moet betalen, die nemen ook heel het bedrag voor zich...Als ik de schuld al afbetaal, waarom moet ik het dan nog eesn betalen aan deurwaarder. Hetzelfde bedrag, dezelfde schuldeisers, die ondertussen hun geld hebben gehad van Ethias verzekering.
Wil hierbij nog mededelen, dat de 3 schuldeisers en Ethias verzekering dezelfde advocaat hebben. Heb contact opgenomen met de deurwaarder, overeenkomst doorgestuurd. Zij vertellen mij nu dat zij niets van de verzekering, als ook niets van de advocaat hebben vernomen en dat ik dit bedrag aldus aan hun moet betalen, heb nog tot 13/10 de tijd zeggen ze....
Wat moet ik doen???
Btw, volgens de deurwaarder treden ze op voor 1 van de 3 schuldeisers, moeten zij dan niet de schuld splitsen? En enkel het bedrag dat ik verschuldigd ben aan deze schuldeiser betalen? Dus veroordeeld in een zaak, moet schadevergoeding betalen aan Meneer X, Mevrouw K en de Dienst P. waar zij voor werken.