Schuldvordering energie:verkeerde persoon met zelfde naam
Geplaatst: 13 sep 2014 00:44
Wij kregen januari dit jaar een schuldvordering van incassobureau in naam van [energieleverancier].
Het bedroeg meerdere onbetaalde energiefacturen met een totaalbedrag van ~2000 Euro. wij hadden daarvoor nooit een van deze facturen ontvangen of een voorgaande waarschuwing van [energieleverancier] (enkel via deurwaarder).
Op het adres waarop de facturen gemaakt waren hebben wij nooit gewoond en heeft zo ver wij weten niets met ons te maken. Na enkele telefoontjes met [energieleverancier] voor verduidelijking blijkt ook dat de geboortedatum en de identiteitskaartnummer in het contract niet overeenkomen met onze gegevens. Enkel de naam (van mijn vriendin) komt exact overeen met de naam in het contract.
Wij hebben [energieleverancier] en het incassobureau hiervan van op de hoogte gesteld, en daarna was het lange tijd stil, maar nu(sinds augustus) sturen ze ons toch steeds meer dreigende schuldvorderingen sturen en daarbij zit ook een document dat wij door de betwiste gebruiker moeten laten onderteken... voor alle duidelijkheid: wij kennen de betreffende persoon niet en het is niet mijn job om schuldeiser te spelen voor [energieleverancier] denk ik ?
Wij zijn geneigd hier geen energie meer in te stoppen en dit te laten aanslepen tot [energieleverancier] voor het voldongen feit staat dat ze niet eens kunnen aantonen dat mijn vriendin de persoon in kwestie is (voor het gerecht ?)
mij lijkt het duidelijk dat [energieleverancier] hier geen voet heeft om op te staan, maar toch wil ik nu zeker zijn dat we sterk staan als de deurwaarder plots met 2 agenten voor de deur staat.
Welke stappen kunnen wij volgens jullie best nemen ?
- ik beschik over het contract van de "juiste" klant en enkel gesprekken met [energieleverancier] (telefonisch opgenomen en via chat) waar wij hen meerdere keren op de fout wijzen en heb ook hun belofte om dit recht te zetten.
- ik heb nog geen aangetekend schrijven verzonden naar [energieleverancier] of incassobureau (dit lijkt me een goede eerste stap ?)
- wij hebben nog geen advocaat aangesproken o.i.d. hiervoor, zouden ze dit best wel doen en welke (+-)kosten zijn verbonden aan dit soort hulp/advies ?
Dank bij voorbaat voor alle raad en tips !
K.
aanpassing: Alle namen van energieleverancier/incassobureau vervangen om binnen de regels van dit forum te blijven, excuses...
Het bedroeg meerdere onbetaalde energiefacturen met een totaalbedrag van ~2000 Euro. wij hadden daarvoor nooit een van deze facturen ontvangen of een voorgaande waarschuwing van [energieleverancier] (enkel via deurwaarder).
Op het adres waarop de facturen gemaakt waren hebben wij nooit gewoond en heeft zo ver wij weten niets met ons te maken. Na enkele telefoontjes met [energieleverancier] voor verduidelijking blijkt ook dat de geboortedatum en de identiteitskaartnummer in het contract niet overeenkomen met onze gegevens. Enkel de naam (van mijn vriendin) komt exact overeen met de naam in het contract.
Wij hebben [energieleverancier] en het incassobureau hiervan van op de hoogte gesteld, en daarna was het lange tijd stil, maar nu(sinds augustus) sturen ze ons toch steeds meer dreigende schuldvorderingen sturen en daarbij zit ook een document dat wij door de betwiste gebruiker moeten laten onderteken... voor alle duidelijkheid: wij kennen de betreffende persoon niet en het is niet mijn job om schuldeiser te spelen voor [energieleverancier] denk ik ?
Wij zijn geneigd hier geen energie meer in te stoppen en dit te laten aanslepen tot [energieleverancier] voor het voldongen feit staat dat ze niet eens kunnen aantonen dat mijn vriendin de persoon in kwestie is (voor het gerecht ?)
mij lijkt het duidelijk dat [energieleverancier] hier geen voet heeft om op te staan, maar toch wil ik nu zeker zijn dat we sterk staan als de deurwaarder plots met 2 agenten voor de deur staat.
Welke stappen kunnen wij volgens jullie best nemen ?
- ik beschik over het contract van de "juiste" klant en enkel gesprekken met [energieleverancier] (telefonisch opgenomen en via chat) waar wij hen meerdere keren op de fout wijzen en heb ook hun belofte om dit recht te zetten.
- ik heb nog geen aangetekend schrijven verzonden naar [energieleverancier] of incassobureau (dit lijkt me een goede eerste stap ?)
- wij hebben nog geen advocaat aangesproken o.i.d. hiervoor, zouden ze dit best wel doen en welke (+-)kosten zijn verbonden aan dit soort hulp/advies ?
Dank bij voorbaat voor alle raad en tips !
K.
aanpassing: Alle namen van energieleverancier/incassobureau vervangen om binnen de regels van dit forum te blijven, excuses...