hallo,
het volgende is mij overkomen,
ik ben mijn rijbewijs ontzegt tot 28aug,daardoor kan ik niet werken en ben ik met de trein naar Gent geweest om bij mijn vriendin te logeren. Terwijl ik daar was zou ik een brief ontvangen hebben met de verkoop van mijn camionette, om kort te vertellen,vrijdag werd mijn camionette opgehaald en zaterdag verkocht. Vandaag pas kom ik te horen van mijn zus wat er gebeurt is. Ik weet dat ik iets van kleine 4000€ moest betalen. Mijn vraag,wat moet ik doen om mijn personelijke en werkgerief terug te krijgen? Dat ze mijn camionette verkopen ja,maar met mijn werkgerief erin met waarde van meer dan 5000€ kan volgens mij niet.
Alleen mijn camionette staat op het papier om te verkopen,maar daar ik niet thuis was en niks afwist van de ophaling,had ik geen tijd om ze leeg te maken en op de laadruimte van mijn camionette (is open camionette met kippersysteem) stond er een grote laadbak op met al mijn werkgerief in. Is het mogelijk om mijn prive-en werkmaterialen terug te krijgen?
Intussen weet ik al,De goederen die de beslagene volstrekt nodig heeft voor zijn beroep zijn niet voor beslag vatbaar, tot een waarde van (2.500 EUR).
Enkel en alleen het voertuig werd in beslag genomen. Er kan enkel en alleen een oplading & verkoop plaatsvinden van het voertuig, niet meer niet minder is mij reeds verteld geweest.
Ik heb al gebeld naar de gerechtsdeurwaarder en die heeft gebeld naar de koper van mijn camionette,maar die vertelde dat alles al was doorverkocht.
Mijn vraag,
Heeft het zin om iets daartegen te beginnen procederen? Ik zit wel nu zonder materiaal om te werken en als zelfstandige weet je ook wel dat,dat niet gaat. PS: ik ben aanlegger van terrassen en opritten.
Kan er mij aub eens raad geven wat ik het beste doe? Volgens de wet zouden zij gemist hebben,daar ze geen recht hadden om mijn materiaal te verkopen samen met mijn camionette.
Alvast bedankt. mvg Marc