Hallo,
enkele jaren geleden heb ik een paar mensen geholpen door geld te lenen (dom, ik weet het) en ik heb dit uiteraard niet terug gehad. Ik heb 1 geval voor de rechtbank getrokken en in eerste instantie gewonnen. De tegenpartij ging in beroep maar ook in beroep heb ik gewonnen met als resultaat dat de tegenpartij me meer dan 7000euro moet betalen. Ondertussen leerde ik mijn ex kennen die mijn hoofd zot gemaakt heeft van paarden. Ik kocht dus destijds paarden, waar ik me enorm aan gaan hechten ben. Uiteindelijk loopt de relatie met mijn ex scheef, al mijn geld was op en zij is naar Nederland vertrokken. Nu wordt de situatie bij mij zo zwaar dat ik op het punt sta een CSR aan te vragen. Mijn vrees is echter dat ik al mijn dieren zal moeten wegdoen, terwijl er ergens anders toch een aanzienlijke som nog vast staat waar ze alle schulden kunnen van betalen.
Kan iemand me vertellen in hoeverre mijn vrees gegrond is?
Wat ik ook nog wil vragen is of ik mijn ex kan laten meebetalen voor de afrekening van water en energie voor de periode dat ze ingeschreven stond bij mij. Ze woont nu wel in Nederland en dweept ermee dat ik haar niks kan maken