Ik ben 4 jaar aan de slag geweest als zelfstandige, door omstandigheden was mijn schuldenberg zo groot geworden dat ik niet verder kon. Ik wou mij failliet laten verklaren maar er werd me aangeraden mijn activiteit gewoon stop te zetten, eind 2011 heb ik dit dan ook gedaan. Achteraf bekeken was dit geen goede beslissing maar kan dit niet meer ongedaan maken. Ik werkte in eigen naam en bleef met een enorme hoop schulden zitten. Na 6 maanden ben ik dan in schuldbemiddeling gegaan. Hier ben ik sindsdien in, mijn schuld is echter enorm hoog boven de 400.000 euro, hier zit ook een deel in waarvoor iemand borg stond voor een toen gedane lening, dit word nu bij hen verhaald, er is nog niets betaald aan mijn schuldeisers omdat ik niet genoeg verdien in vergelijking met mijn schuld. Dus al mijn inkomsten staan op een rubriekrekening. Er word mij aangemaand ander werk te zoeken met een hoger inkomen, maar dat is helemaal niet zo evident dat ook daadwerkelijk te vinden. De lange aansleep van deze situatie heeft ook grote mentale invloed. Op dit moment zie ik mijn 'toekomst' zeer somber in. Weet iemand of er procedures zijn voor uitzonderlijke gevallen of heeft iemand enige raad over wat kan.
Bedankt