smeekbede aan firma om schulden terug te mogen betalen

fuma
Topic Starter
Berichten: 5

smeekbede aan firma om schulden terug te mogen betalen

#1 , 20 aug 2014 18:41

hoi,

Hoe vreemd de titel ook mag klinken, mijn schuldenaar wil blijkbaar zijn geld niet.
een aantal jaren geleden kwam ik op de zwarte lijst van de nbb terecht.
Uiteraard door niet tijdig te betalen, zo met verschillende leningen.
Mijn leven nu enigszins geordend en in de positie alles te betalen ,contacteerde ik vorig jaar elke schuldeiser na het opvragen van een overzicht van de schulden bij de nbb.
De 2 eerste telefoontjes gingen gingen vlot, van de grootste schulden, die heb ik ook meteen die dag voldaan.
Het 3de telefoontje was me niet zo bekomen. Ik had een kleine openstaande schuld bij X .
Ik had iemand aan de lijn die geen nederlands sprak ( en mijn frans is erbarmelijk ), blijkbaar werkt er ook niemand die nederlands spreekt,
want alsook bij de 2de keer was het weer frans. Eenmaal op het punt gekomen dat de telefoniste en de collega's op de achtergrond
het allemaal erg vermakelijk schenen te vinden, heb ik de hoorn ingehaakt.
Niet te zeggen dat ik best woedend was.
Nu een jaar later dus, probeer ik hen weer te contacteren omdat ik uiteraard van die lijst af wil en gewoon die ellendige paar euro's wil betalen.
Ik stuurde reeds 3 mails in 3 weken tijd en nog steeds krijg ik geen reactie.
Heeft iemand enig idee wat ik kan ondernemen om die schuld te kunnen betalen?
En aub zeg niet , bel er eens naar , want dat is geen optie meer.
...
Laatst gewijzigd door Vandebos op 20 aug 2014 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd conform regels forum.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39696
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2014 18:47

Het noemen van namen van firma's is niet de regel op de site.
In de huisregels stat duidelijk dat het niet mag ...dus mogelijk naam firma verwijderen aub.

Mogelijk via een Franstalige lijn...op het internet is alles in het Nederlands te vinden.
Is trouwens een firma van een grote groep waar filialen van de kredietverlener verspreid zitten in hun grootste winkelcomplexen.
Misschien zo eens proberen.

fuma
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 20 aug 2014 18:53

Mogelijk via een Franstalige lijn...op het internet is alles in het Nederlands te vinden.
Is trouwens een firma van een grote groep waar filialen van de kredietverlener verspreid zitten in hun grootste winkelcomplexen.
Misschien zo eens proberen.
hoi,

Er is maar 1 telefoonnummer en 1 mail adres te vinden over betreffende firma.
Ging over een aankoop in carrefour, door een carrefour medewerker.
Om nu een carrefour binnen te stappen en een personeelslid te gaan aanspreken over mijn persoonlijke schulden bij X
is een brug te ver. Ik vind het erg vreemd dat er gewoon geen informatie te vinden is over X.
Althans, ik kan ze niet vinden..

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 20 aug 2014 18:59

Er is nog altijd de ombudsdienst Financiën. En X is Carrefourfinance; daar is toch vlot allerlei info over terug te vinden op het internet ?

fuma
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 20 aug 2014 19:03

Er is nog altijd de ombudsdienst Financiën. En Fimaser is Carrefourfinance; daar is toch vlot allerlei info over terug te vinden op het internet ?
Ik heb nog nooit van carrefourfinance gehoord.
Zij hebben 2 namen?

fuma
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 20 aug 2014 19:06

Fimaser, filiaal van de groep Carrefour, commercialiseert sinds 20 jaar een gamma financiële producten zowel voor de financiering van aankopen als voor grotere persoonlijke projecten van onze klanten.
Sinds haar oprichting in 1989 is Fimaser trouw aan de waarden van de groep Carrefour : aan een zo groot mogelijk aantal klanten de beste producten en diensten aan de meest interessante prijs aanbieden.
De groep hecht vooral belang aan de toegankelijkheid van haar aanbod :

• In haar verkooppunten in al de Carrefour Hyper in België,
• Op haar Internetsite
• In haar callcenters

Fimaser ontwikkelde een verantwoordelijke aanpak van het krediet ten opzichte van haar klanten, met extra aandacht om het risico op schulden te vermijden.

Maatschappelijke zetel:
Fimaser nv
Olympiadenlaan 20
1140 Brussel
Klantendienst
Fimaser nv
Anspachlaan 1 B 13
1000 Brussel
T 02/226.37.00
F 02 226 36 69
fimaser.sav@fimaser.be
Welke internetsite?
enkel franstalige medewerkers op dat nummer.
Geen reactie op de mails.
En nogmaals , ik ga niet in de carrefour uitwijden bij het personeel.

Franciscus
Berichten: 39696
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 aug 2014 19:23

U kan daar naar een Nederlandstalig tel nr vragen....

basejumper
Berichten: 5164
Locatie: Diest

#8 , 20 aug 2014 20:08

U heeft nu het adres. Schrijf dan een aangetekend schrijven... uiteraard moet u niet bij winkelpersoneel te rade. die kennen niets van deze materie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

fuma
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 21 aug 2014 14:10

Heb ik idd ook aan gedacht. Maar wat schiet ik daar mee op als ze wederom niet reageren?

basejumper
Berichten: 5164
Locatie: Diest

#10 , 21 aug 2014 21:33

dan heb je tenmisnte je best gedaan... Als je het niet probeert weet je het niet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 39696
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 aug 2014 23:41

Dat was uiteraard ook mijn bedoeling aan de balie vraagt u alle mogelijke info dus adres - telefoonnr - faxnr - maildadres en wat als het zou mislopen dus de gegevens van hun klachtendienst enz enz ..
Gewoon om goede info te hebben.

Over uw dossier daar moet u aan die balie niet over praten .. dat lijkt me duidelijk.

denlowie
Berichten: 15979
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 aug 2014 08:44

Hier op deze website kan je terecht met je klachten en ook inlichtingen verkrijgen!

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... iculieren/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#13 , 22 aug 2014 19:05

Ik dacht toch dat op zijn minst de grote winkels (Hyper) een aparte bureau hebben die met die zaken handelen, er hangt een groot bord "finance" boven.

VDG2
Berichten: 785

#14 , 24 aug 2014 11:19

In de hypers is er inderdaad meestal een afzonderlijke dienst Finance. Die medewerkers gaan je echter niet kunnen helpen gezien zij in principe geen toegang hebben tot lopende dossiers. Enkel de mensen op het Brusselse adres kunnen u helpen. En uit ervaring weet ik dat daar zowel Nederlandstaligen als Franstaligen werken die zowel telefonisch als per mail vlot bereikbaar zijn. Wat er bij jou is foutgelopen...geen idee.
Bovendien is er een website met beveiligde ruimte waar je uw dossier kan opvolgen. (Toch voor de aankopen met kaart)
Vraag een login aan en probeer eens te kijken of je uw dossier kan inzien. Kan snel opgelost zijn dan.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”