een contract ongedaan maken

onbekende
Topic Starter

een contract ongedaan maken

#1 , 27 mei 2014 19:49

Beste nu heeft mijn partner een lening aangegaan bij een ''vriendin'' en heb ik onder dwang moeten meetekenen.
Nu gaat hij bij mij me weg.
En nu vroeg ik me af als alle partijen akkoord gaan dat contract verscheurd/verbroken kan worden en een nieuw kan opgesteld worden enkel onder zijn naam?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2014 19:51

Kan u die dwang bewijzen : mes revolver... gijzelneming fysieke of psychische druk?

onbekende
Topic Starter

#3 , 27 mei 2014 20:09

nee dat jammer genoeg niet

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 27 mei 2014 23:04

U vroeg: En nu vroeg ik me af als alle partijen akkoord gaan dat contract verscheurd/verbroken kan worden en een nieuw kan opgesteld worden enkel onder zijn naam?

Uiteraard kan dit, maar dan moeten alle partijen uiteraard wel instemmen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

onbekende
Topic Starter

#5 , 28 mei 2014 09:17

En moet hier een speciale procedure voor gevolgd worden of kan dit gewoon onderling geregeld worden?

Oude Belg

#6 , 28 mei 2014 09:39

Geen speciale procedure : als u, uw ex-partner en de "vriendin" akkoord gaan, stelt de "vriendin" een nieuw contract op en maakt het oude ongedaan. Echter : zijn uw ex-partner en de "vriendin" (die minder zekerheid krijgt) daarmee akkoord?
Leen nooit van vrienden en nog minder van "vriendinnen".
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

onbekende
Topic Starter

#7 , 28 mei 2014 09:59

Gaat dit ook als we nog steeds getrouwd zijn?

Franciscus

#8 , 28 mei 2014 10:35

Gaat dit nu over uw moeder, uw vriendin of uw echtgenote????
Ik kan niet meer volgen

Oude Belg

#9 , 28 mei 2014 10:41

Schulden aangegaan tijdens het huwelijk zijn ten laste van de huwelijksgemeenschap, dus van beide echtgenoten. @ Fanciscus : de "vriendin" is de buurvrouw van de burgemeester van Antwerpen. :D
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus

#10 , 28 mei 2014 10:46

Maar die ken ik ook!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”