DRINGENDE HULP!!! dagvaarding ontvangen met diepe schulden

katia1985
Topic Starter

DRINGENDE HULP!!! dagvaarding ontvangen met diepe schulden

#1 , 04 apr 2014 23:59

Hallo,

Ik heb financieel al moeilijke jaren achter de rug, nu heb ik het eigenlijk erger gemaakt doordat ik een particuliere lening met een kennis had gedaan.
Na enkele keren niet betaald te kunnen hebben is hij nu overgegaan tot dagvaarding.
Wat moet ik nu doen?
Het hele bedrag kan moeilijk in 1 keer betaald worden omwille dat dit over een zeer groot bedrag gaat.
Kan er met de rechtbank nog overgegaan worden tot een afbetalingsplan?
Ik ben wel sinds recent zelfstandige samen met mijn stiefmoeder.
Ik heb geen eigendom

Ik weet me geen raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eagleyes

#2 , 05 apr 2014 10:24

De rechtbank kan een afbetalingsplan toestaan.
als je het financieel moeilijk hebt maak je het dan niet erger als je er nog eens een afbetaling bijneemt?
Dat gaat volgens mij van kwaad naar erger.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2014 22:05

http://www.tussenstap.be" onclick="window.open(this.href);return false; zeker daar al eens mee contact nemen.

Zeker gezien u zelfstandige bent.

Reclame

katia1985
Topic Starter

#4 , 06 apr 2014 11:27

Beste,

Ook al hebben de schulden niks te maken met mijn werk als zelfstandige?
Ik ben nog maar recent zelfstandige en ben de schulden opgelopen toen ik nog als bediende werkte

Grtjes

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 apr 2014 15:04

Zelfstandige als in eenmanszaak dus geen verschil tussen vermogen zaak en vermogen privé persoon.
U bent met uw ganse vermogen aansprakelijk voor schulden.

zie ook
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 13&t=54981" onclick="window.open(this.href);return false;

j.demoor

#6 , 08 apr 2014 08:20

“Art. 1902. De lener is gehouden de geleende zaken in dezelfde hoeveelheid en hoedanigheid en op de overeengekomen tijd terug te geven...Art. 1904. Indien de lener de geleende zaken of de waarde ervan niet op de overeengekomen tijd teruggeeft, is hij daarvan interest verschuldigd te rekenen van de dag van de aanmaning.”(Burgerlijk Wetboek).

‘Na enkele keren niet betaald te kunnen hebben is hij nu overgegaan tot dagvaarding’

Verschijn zelf op tijd en plaats bepaald in de dagvaarding. Ook een advocaat kan niet beletten dat de rechter u tot betaling van het geleende en de kosten zal veroordelen. Bewijs de rechter uw moeilijkheden om uw schulden tijdig te betalen en vraag hem op grond daarvan uitstel. Uw kennis kan het komende vonnis bij gerechtsdeurwaarder doen uitvoeren.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”