Aflossing lening

krissie
Topic Starter
Berichten: 41
Locatie: kortrijk

Aflossing lening

#1 , 04 jul 2007 14:50

Beste mensen vh forum, een kennis van mij zit met een vraag: Gehuwd onder het wettelijk stelsel , gemeenschap van goederen; De vrouw betaalde de lening van de woning af van haar wedde (haar zichtrekening) gedurende 25jaar . Haar man kent iemand anders , en hij is zijn vrouw letterlijk aan het pluimen. Zij verliet de woning omdat het onleefbaar geworden was . Nu is de vraag . Ligt het feit dat zij de lening afbetaalde in haar voordeel of niet ? Dank
: Doe steeds uw best, laat de moed nooit zakken, geef u nooit gewonnen. Misschien zullen anderen u erom haten.
Maar wie u haat zal de strijd nooit winnen, tenzij u hem gaat haten.
En dan vernietigt u uzelf:
R. Nixon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 04 jul 2007 16:29

Binnen het wettelijk stelsel haalt zij uit dit feit geen voordeel. Immers, alle inkomsten uit loon en derg. , evenals de schuld is gemeenschappelijk. Concreet : de gemeenschappelijke schuld is betaald met gemeenschappelijk geld. Dat dit via haar rekening - met haar loon- gebeurde kan om praktische redenen geweest zijn.
Wat zij moet doen : zo vlug mogelijk inventaris laten opmaken van de tegoeden - op beider naam , best de situatie op de vooravond van de feitelijke scheiding. Zij heeft recht op de helft van die tegoeden , ongeacht op welke naam die staan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”