binnekort lopen een aantal van mijn schulden af op de zwarte lijst. initiele achterstand is van juli 2004. dus wanneer ik vermeld ben op de zwarte lijst. Nu heb ik gelezen dat dit verdwijnt van de zwarte lijst na 10 jaar zelfs als er nog restwaarde is. klopt dit? is dit niet meer opeisbaar en verdwijnt dat effectief van de zwarte lijst dan?
dan heb ik ook nog een andere schuld op de zwarte lijst die maar op 150 euro niet meer staat, maar nu zegt die bank dat er nog 2500 euro nalatigheidsintresten zijn die niet op de zwarte lijst te zien zijn. maar de initiele of eerste achterstand daar was 2006 dus na het aflossen van mijn kapitaal is de verjaring van 5 jaar dan niet ingetreden voor de intrest en vervallen die intresten dan niet normaal?
wordt ook automatisch van alle afbetalingen eerst het kapitaal in mindering gebracht voor de zwarte lijst en komen daarna de nalatigheidsintresten of kunnen ze bvb ene symbolische euro kapitaal laten staan op de zwarte lijst tot ze alles hebben?
wat is de realiteit en moet ik daar zelf stappen voor ondernemen of gaat dit alles automatisch.
bedankt alvast voor de raadgevingen en ervaringen die andere mensen willen delen met me.