probleem gezamijke hypothecair krediet na scheiding

extremebuddy
Topic Starter
Berichten: 4

probleem gezamijke hypothecair krediet na scheiding

#1 , 23 jan 2014 00:30

ik en mijn ex hebben 10 jaar geleden bij de aankoop van ons huis via een provincielening de notariskosten geleend op 20 jaar. Dit loopt dus nog tot 2024.
Nu zit het zo dat mijn ex altijd netjes haar helft heeft betaald, maar ik heb door wat financiele moeilijkheden en eerlijk gezegd ook slordigheid soms heel wat maanden per jaar overgeslaan. waardoor ik met mijn gedeelte wat achterstand heb opgelopen. ik heb met de provincie gebeld en mijn tekort pas ik nu bij op mijn deel door elke een deel meer te betalen per maand zodat op de einddatum in 2014 toch alles netjes afbetaald is en elk evenveel zal betaald hebben. Dit had ik met de ex ook mondeling zo overeengekomen, maar niks op papier.
Nu hoor ik dat zij mij zou willen dagvaarden omdat zij al meer betaald heeft en dit op te eisen.
Nu is mijn vraag of zij dat kan zonder dat zij meer betaald heeft dan haar eigen deel en zonder dat de provicie daar zelf een probleem van maakt en dat de lening en het contract gewoon zonder schorsing nog verderloopt? ik maak me zorgen dat ik 1 keer het volledige bedrag zou moeten bijpassen wat mij weer nieuwe problemen zou geven natuurlijk op de moment.
graag advies?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 23 jan 2014 09:30

Heeft u het akkoord met de provincie op papier staan? Stuur hiervan dan een kopie via AS naar uw ex, met een begeleidende brief waarin u de situatie uitlegt, en duidelijk maakt dat dit geen gevolgen heeft voor haar.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”