Autoleasing terwijl je nog op de zwarte lijst staat

kennyve22
Topic Starter
Berichten: 5

Autoleasing terwijl je nog op de zwarte lijst staat

#1 , 18 jan 2014 13:48

Hallo,

Mijn situatie is als volgt:

Eind 2012 uit elkaar gegaan met de vriendin terwijl samenwonend. Zij vertrokken en alles meegenomen waardoor ik financieel in de problemen kwam. Achterstand toemalige autolening opgelopen tot 3 maanden. Betalingen uitgevoerd na melding aan zwarte lijst en afgerond op 9 september 2013, dus tot 9 september 2014 nog op de zwarte lijst van de nationale bank van belgië.

Aangezien ik geen afbetalingen of visa of dergelijke heb lopen en huurder ben tegen een redelijk laag tarief dankzij een familielid zijn appartement, heb ik een redelijk sterke financiële situatie.

Nu is mijn vraag:

Aangezien ik geen leningen kan aangaan omdat ik op de zwarte lijst sta, is het dan misschien mogelijk om via een personal leasing bij audi bijvoorbeeld een wagen te leasen/aan te kopen? Of gaan zij bij aanvraag van deze personal leasing ook de controle bij de nationale bank uitvoeren en kan ik ook geen leasing aangaan zoals ik geen autolening kan aangaan?

Met vriendelijke groeten,

Kenny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2014 14:32

Ga even tot bij u bank waar je loon op gestort word, er zijn personen die wel nog een lening gekregen heeft ondanks ze nog steeds op de zwarte lijst stonden maar waarvan men zag dat alles betaald is, de bank waar je loon op gestort word is best geplaatst om te oordelen of je nog krediet waardig bent of niet.

Ik wil je ook eens aan herinneren het is niet omdat men na een jaar geschrapt word van de zwarte lijst dat men dan ook zo maar carte blanche krijgt, het zijn de krediet verzekeraars die je gegevens 10 jaar bijhouden en het zijn juist deze mensen die er moeilijk over doen en zeker als het over grote bedragen gaat.

En jammer genoeg maar leasing(huurkoop) is ook een consumentenkrediet, die genoteerd word bij de NBB.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kennyve22
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 18 jan 2014 14:42

Dus indien ik iets wens te kopen van woning na het verlopen van deze melding bij de NBB, dan zou dit ook nog voor problemen kunnen zorgen als ze vervallen is? Leuk dan heeft ze me nog eens zo hard genekt.

Bedankt voor de informatie!

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”