Hallo,
Allereerst dit!
Deze tekst is opgemaakt door mijzelf. In naam van mijn vrouw. Dus om alle eventuele misverstanden te vermijden.
Hier een aantal "problemen" die boven water zijn gekomen vandaag.
Normaal gingen wij (ik en mijn nieuwe echtgenote) deze maand belastingen terugkrijgen (dus inkomsten 2011-12)
Nu kregen wij vandaag een brief van de belastingen, dat ons deel opgeëist wordt door een van de schuldeisers van mijn ex-man.
Deze is in 2011 in schuldbemiddeling gegaan, aangezien hij toen wij getrouwd waren torenhoge schulden gemaakt heeft. (Auto's gekocht-verkocht zonder af te betalen.)Gsm facturen,en nog 17 andere, waarvoor ik er bij 2 mee-getekend heb als borgsteller.
(leners verbinden zich hoofdelijk en solidair)
Wat wil dit juist betekenen?
Wij zijn dus gescheiden in 2006.
Dat ik als borgsteller getekend heb en ik mee zou moeten betalen is geweten. Ikzelf ben ook schuldeiser naar mijn ex toe voor een bedrag van +15000€ .Jaarlijks wordt mij een deel (622.5€) terugbetaald.
Al zijn schulden worden terugbetaald over een periode van 7 jaar.
Nu kreeg ik dus een brief dat zij( ontvangskantoor) mijn teruggave van de inkomsten van 2011-2012 (+2500€) volledig gebruiken om deze aan te zuiveren. "Ik wens u er op te wijzen dat ingevolge een verzet door een derde"(derdenbeslag of kennisgeving van overdracht van schuldvordering)
Volgens het ontwerp van minnelijke aanzuiveringsregeling, zou de schuldeiser 2561.71 € + 720.16 € gevraagd hebben. Volgens de regeling zou hij maandelijks 8.58€ krijgen van de Advocaat. Op jaarbasis wil dit dus zeggen 106.24€ .
Zelf hebben wij sinds de uitspraak van de advocate van mijn ex man NIETS meer vernomen van enige vorm van aangetekende brieven of andere documenten om ons hiervan op de hoogte te stellen.
Dit zijn zij toch ook verplicht te doen?
Kan ik dit op mijn beurt gaan terugvorderen door alweer stappen te ondernemen bij de Advocaat?
Zelf in schuldbemiddeling gaan, met mijn huidige echtgenoot?
Deze zit zelf ook met een soortgelijke situatie, maar hij kan alles wel verhalen op zijn ex-vrouw.
Iemand enig nuttige raad?
Alvast bedankt