Hoi iedereen,
De situatie waarin ik verzeild zit is als volgt:
Ik en mijn ex parnter hebben een gezamelijke schuld van 7500 euro van een vroeger huur contract en via een gerechtsdeurwaarder betaal ik hiervoor 150 euro/maand af.
Om de één of andere reden komen ze het geld enkel bij mij vorderen en niet bij mijn ex partner. Deze betaald dus helemaal niets mee alhoewel haar naam ook op het huurcontract vermeld staat.
Toen wij uiteen zijn gegaan ben ik zo dom geweest om mijn naam niet te laten schrappen van het huurcontract met alle gevolgen van dien dus.
Omdat ik niet wens alleen op te draaien tot het betalen van die 7500 euro heb ik de deurwaarder het voorstel gedaan om de helft van de schuld direkt af te lossen op voorwaarde dat mijn naam uit dit dossier geschrapt werd.
Dit werd geweigerd door de deurwaarder en ik dien dus 150 euro per maand te betalen.
Nu heb ik na 14 maand hiervoor te betalen besloten om dit niet meer te doen omdat men om onverklaarbare reden toch het geld enkel bij mij komt halen en mijn ex-partner helemaal niets dient te betalen!!
Mijn gezinssituatie is als volgt:
- Ik en mijn huidige vriendin zijn wettelijk samenwonend.
- Mijn partner is onthaalouder en heeft wettelijk gezien GEEN inkomen en staat dus VOLLEDIG ten laste van MIJ, ze heeft wel een onkostenvergoeding van gemiddeld 1000 euro/maand.
- Mijn dochter en mijn stiefzoontje staan ook VOLLEDIG ten laste van MIJ.
Ik heb dus een partner en 2 kinderen ten laste!
Momenteel werk ik bij een firma als vrachtwagen chauffeur waar ik 31.5u/week werk en waar ik 1350 euro netto verdien + 120euro maaltijdcheques.
Nu eist de deurwaarder dat ik de laatste 4 maand onmiddelijk betaal voor een som van 600 euro en dat ik de 150 euro per maand terug begin te betalen.
Gezien mijn gezinssituatie is dit een grote last geworden en nu vraag ik me af wat de deurwaarder wettelijk gezien kan uitvoeren tov mij en mijn gezin gezien mijn lage inkomsten en de 3 personen die ik ten laste heb.
Want ik ben het eerlijk gezegd beu om op te blijven draaien voor schulden die een ex partner heeft veroorzaakt en er zelf geen verantwoording voor dient af te leggen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Mvg