2 hypothecaire leningen gespreid in de maand betalen

Dannelor
Topic Starter

2 hypothecaire leningen gespreid in de maand betalen

#1 , 18 nov 2013 18:39

Beste,

enkele jaren terug werd ik ernstig ziek waardoor ik van job diende te veranderen. Door mindere inkomsten is het steeds moeilijker geworden om rond te komen. Ik had namelijk voor mijn huwelijk een lening aangegaan voor het kopen van een oude woning. Na we trouwden hebben we een 2de lening genomen voor het bouwen van een (bescheiden) woning. Nu zitten we dus met 2 leningen met een totaal bedrag van 1100€. Heb al eens nagevraagd bij de bank of het niet mogelijk is om 1 deel in het begin van de maand (rond de 5de) te betalen en het andere op het eind (rond de 25ste). Daar dit voor ons een enorme hulp zou zijn en de bank is zeker van hun geld. Ik kreeg hier echter een negatief antwoord en de raad om hulp te vragen bij het ocmw... Is dat nu werkelijk zo moeilijk voor een bank? Of ligt dit aan de bank in kwestie?

M.v.g.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 18 nov 2013 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam instelling verwijderd daar ze niet bijdraagt aan de topic.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 nov 2013 19:58

Wat staat er in de contracten van de bank qua betalingsdata?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”