Schuldregeling RSZ

Gezin5
Topic Starter
Berichten: 2

Schuldregeling RSZ

#1 , 06 okt 2013 17:44

Ik heb een vraag over de RSZ,

Wij hebben een schuld bij de RSZ.
Wij betalen hiervoor ook iedere maand 450€ voor af.

Ik had in juni 2013 een email gezonden voor "de stand van rekening" eens te weten. dat was toen +-3600 euro.
Nu had ik dit nog eens gedaan in de maand september.
de stand van rekening is nu +-6072.00€
Daar komen dus massaal veel kosten en interesten bij gesmeten. komt er dus op neer dat er daar meer dan 2000€
interesten bijgesmeten word.

Hoe raken wij daar ooit vanaf ???????
We moeten toch niet blijven boeten hiervoor !!!

Wij betalen nu altijd volgens onze overeenkomst met de RSZ goed af. nooit te laat.
Wij komen dus met andere betalingen in de problemen omdat dit precies nooit opgelost komt.

Mvg en dank voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 06 okt 2013 18:02

Dan zal u met de dossierbeheerder die uw afbetaling beheerd eens contact moeten opnemen en informeren naar de oorzaak van de stijging van openstaande schuld en eventueel op basis daarvan nieuwe afspraken maken.
Hetgeen u hier beschrijft (blijvende stijging schuld bij correct afbetalen) is niet de standaard werkwijze van de RSZ.

Neem maandag aanstaande contact met hen op.

Gezin5
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 07 okt 2013 07:54

Heb ik al 10tallen keer gedaan.
Er blijven kosten aangerekend worden zoals er een openstaande schuld is.
Ook al lossen wij die zoals zij voorgesteld hebben af.

Reclame

gdm2
Berichten: 80

#4 , 07 okt 2013 14:54

Bedoel je een sociale kas voor zelfstandigen ?
daar kan je altijd een vraag voor vermindering of vrijstelling van kosten en/of interesten.

bartvdv
Berichten: 1911

#5 , 07 okt 2013 16:07

En wat komt er dan bij, steeds de volgend kwartaalbijdragen, berekend over de afgelopen drie jaren ? Dan kan ik mij wel voorstellen dat er ineens een pak is bijgekomen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”