NBB - op de zwarte lijst of niet?

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

NBB - op de zwarte lijst of niet?

#1 , 01 okt 2013 13:59

Beste,

Heb mijn gegevens opgevraagd bij de Nationale Bank omdat ik volgend jaar graag een lening zou willen aangaan samen met mijn nieuwe partner.

Ben wettelijk gescheiden sinds maart 2013.

In de raport van de NBB staat erin dat ik in collectieve schuldenregeling zou zijn sinds 2011, met de referentie van het vonnis erbij. Zelf weet ik hier niet veel van, ik krijg nog altijd mijn loon op mijn rekening en hoewel ik toch nog wat schulden heb (lang leve mijn ex :twisted: ) niemand die ze afbeaalt in mijn plaats :D

Bij kredietovereenkomsten met niet-geregulariseerde actherstallige betalingen staat er een hypothecair krediet aangegaan in 2005 met einddatum 2025, de achterstallige betaling in 2009 was nog iets van 3000 euro, sindsdien geen registratie meer.

Bij bestand van de niet-gereglementeerde registraties staat letterlijk "er zijn geen gegevens geregistreerd voor deze gebruiker".


Wat maken jullie hiervan uit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2013 19:03

Zolang er gegevens op staan sta je op de zwarte lijst, zoals met je krediet overeenkomst van 2005.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#3 , 02 okt 2013 10:06

ookal is de einddatum hiervan 2025 en dus duidelijk niet overschreden?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 okt 2013 10:13

ook al is de einddatum hiervan 2025 en dus duidelijk niet overschreden?

Wanneer je één keer 3 maanden achterstaat met je betaling dan kom je automatisch op deze lijst !

Nu wanneer je dit aan zuivert dan sta je nog 12 a 14 maanden op de lijst, 12 maanden sowieso en een 2 tal maanden administratie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#5 , 02 okt 2013 10:29

dank je!
ik ben dus wettelijk gescheiden, maar weet niets van de verdeling. gezien de lening samen met mijn ex was, is de schuld van ons beiden, niet?
waar vraag ik best info hierove?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 okt 2013 10:36

dank je!
ik ben dus wettelijk gescheiden, maar weet niets van de verdeling. gezien de lening samen met mijn ex was, is de schuld van ons beiden, niet?
waar vraag ik best info hierove?
Als die lening door jullie beiden getekend is ben je ook daarvoor verantwoordelijk, ik zou eens naar de bank van die lening gaan en vragen hoe de afbetalingen zijn , die kunnen je helpen, want het zijn zij die je op de zwarte lijst hebben gezet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#7 , 02 okt 2013 14:00

Al contact opgenomen met de bank, ze zullen mij de details opsturen. dank je denlowie :-)

bijkomend vraagje ivm CSR: naar het schijnt zit ik niet meer in de CSR, kreeg het vonnis vast. ik zie wel dat er veel schuldeisers zijn (meer dan 20 :(), maar geen bijdragen bij. wat doe ik best? neem ik met allemaal contact op of laat ik het voor wat het is en dan maar hopen dat ze bij mij niet komen aankloppen....de enige van de lijst die ook op de NBB lijst staat is dus dat ene bank waarmee ik al contact opgenomen had. Daarnaast zijn er nog 2-3 banken, maar niets ervan staat online op de site van NBB, zou die schuld al afgelost zijn?

help....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 okt 2013 14:37

Hoogst waarschijnlijk zijn de schulden afgelopen, anders stonden er wel ook op de lijst van de NBB.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

redlotuske
Berichten: 27

#9 , 09 okt 2013 06:55

is een vraagje.. hoe kan je via de site van de NBB je gegevens opvragen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 okt 2013 07:52

is een vraagje.. hoe kan je via de site van de NBB je gegevens opvragen?
Met je indentiteitskaart
http://www.nbb.be/pub/04_00_00_00_00/04 ... t.htm?l=nl
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kellykkkee
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 mei 2017 09:33

Hey

Ik heb ook lening samen met mijn ex partner is geleend in 2006 tot nu to 2017 is deze nog steeds niets volledig betaald!

Heb papieren aangevraagd bij nnb
Bij mij staat er geen einddatum op
En bij niet- gereg. Staat geen gegevens van deze persoon.

Nu 15 mei is dit 10j geleden

Iemand weet van?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”