deurwaarder legt beslag op verkeerde persoon

jozef1
Topic Starter

deurwaarder legt beslag op verkeerde persoon

#1 , 22 sep 2013 15:13

Op mijn werk tracht de dienst belastingen beslag te leggen op mijn loon, wegens een achterstal. Het enige probleem is dat ik niet de persoon ben die in de schuld staat. De vordering is zelfs niet op mijn naam toegekomen, doch wel van een naast familielid van mij. De deurwaarder heeft mij eens zien lopen op mijn werk en denkt dat ik die persoon ben. Dit is toch de verklaring van de deurwaarder tav. de dienst belastingen.
Kan ik nu een klacht indienen tegen deze deurwaarder en tegen de dienst belasting, wegens schending privacy en het niet correct identificeren, ed. Kan ik hiervoor een schadevergoeding vorderen.
Dit is nu al de tweede keer dat ik dit tegenkom.
En dit met alle miserie op mijn werk.
Dank alvast voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 22 sep 2013 16:34

U zal zich enkel dienen te richten tegen de deurwaarder die zich niet correct van zijn taak heeft gekweten.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 23 sep 2013 12:12

U kan zich op grond van artikel 1127 Ger. W. middels dagvaarding ook richten tot de beslagrechter.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”