Woonkrediet. Hebben wij een kans?

Chiara
Topic Starter
Berichten: 7

Woonkrediet. Hebben wij een kans?

#1 , 08 jun 2007 01:49

Ciao allemaal,
Wij willen graag een huis kopen. Mijn man is een werknemer en ik zelf ben al 8 maanden zelfstandige. Ik heb geen belgische nationaliteit, wij zijn al 5,5 jaar getrouwd en hebben 1 kind. Mijn man is wel een Belg .
Het vraagske:
Hebben wij een kans op woonkrediet gezien dat ik maar 8 maanden bezig ben met mijn zelfstandige activiteit? Onze inkomsten zijn meer dan voldoende om nodige som te lenen, ook hebben wij eigen middelen om registratiekosten te betalen.
Een bank heeft al onze kredietaanvraag geweigerd wegens " verhoogt risico" en het is zonder uitleg.
misschien heeft iemand ook zo'n ervaring? Alvast vriendelijk bedankt!
Chiara.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 08 jun 2007 23:50

Ga misschien nog eens bij enkele andere banken langs.

Vraag ook meer info wat ze bedoelen met dat "verhoogd risico".

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Chiara
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 09 jun 2007 04:06

bedankt, mapleleiah, volgens me ligt het aan mijn zelfstandige activiteit en het feite dat ik nog geen jaar daarmee bezig ben... wij zijn
inderdaad naar een paar andere banken gegaan en ze zeggen daar
net als bij de eerste dat alles zal lukken! Maar wat krijgen wij na 14 dagen ...?( wij hebben al compromis getekend)
Misschien weet iemand de welke banken werken met zelfstandige ondernemers ?

Reclame

Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 jun 2007 08:56

Chiara, misschien kun je eens langsgaan bij de mensen van Immotheker?

Een uittreksel van op hun site omtrent wie ze zijn en wat ze doen:
Wie zijn we?

De Immotheker is een onafhankelijke onderneming. Wij begeleiden je financieel voor, tijdens en na de aankoop van een woning. Op ons kan je blijven rekenen, ook nadat de lening is afgesloten.

Ook als eigenaar kan je bij ons terecht. Bijvoorbeeld om je hypothecair krediet te optimaliseren, of wanneer je overweegt een andere of tweede woning te kopen, of wanneer je bij een scheiding wilt onderzoeken of je je huis kunt inkopen.

Wat doen we?

Wij maken samen met jou een woonplanningstudie.

Wij vergelijken de honderden woonleningen op de hypotheekmarkt en bieden snel, objectief en deskundig advies. Wij stellen je de meest aangewezen woonleningen voor.
Ik had er zelf enkele weken geleden een afspraak gemaakt en moet zeggen dat ik hun advies echt wist te appreci?ren.

Succes !
Bart

Heye
Berichten: 468

#5 , 09 jun 2007 17:38

Hallo,

Demetris is ook een alternatief, met begeleiding langs het hele traject.

http://www.demetris.be/

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#6 , 09 jun 2007 19:51

bedankt, mapleleiah, volgens me ligt het aan mijn zelfstandige activiteit en het feite dat ik nog geen jaar daarmee bezig ben... wij zijn
inderdaad naar een paar andere banken gegaan en ze zeggen daar
net als bij de eerste dat alles zal lukken! Maar wat krijgen wij na 14 dagen ...?( wij hebben al compromis getekend)
Misschien weet iemand de welke banken werken met zelfstandige ondernemers ?
Dit overkwam ook ons toen we informeerden naar een lening bij een bepaalde bank ... mijn vriend is zelfstandige en de bank maakte bij voorbaat vrij duidelijk dat het moeilijk zou worden om een lening te krijgen.

Maar het is uiteindelijk toch gelukt bij een andere bank.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Chiara
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 10 jun 2007 03:15

Zeer bedankt allemaal!
Bart, kunt u misschien zeggen wat zijn de dossierkosten bij Immotheker?

mapleleiah, de welke bank dan als ik mag vragen ? :oops:

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#8 , 10 jun 2007 16:04

mapleleiah, de welke bank dan als ik mag vragen ? :oops:
Fortis ... maar let goed op met die mannen want ze hebben ons ook min of meer opgelicht met onze lening door in het definitieve contract nog kosten bij te zetten waar niet over was gesproken bij de simulaties. We hebben ook talloze medische onderzoeken moeten ondergaan en de aanvraag heeft 3 maanden geduurd. Ik geef toe, we hadden het contract nog beter moeten lezen, maar we hebben de fout gemaakt onze vaste bank te vertrouwen.

Ga gewoon bij ALLE banken langs die je je kan inbeelden. Beperk je niet alleen tot de grote namen. Tenzij je niet het volledige verhaal vertelt, moet het toch ergens lukken.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Chiara
Topic Starter
Berichten: 7

#9 , 10 jun 2007 17:59

oei..! 3 maanden kunnen wij niet wachten wij hebben maar 2 weken...
ook heeft Fortis de hoogste rentevoet geloof ik... en wij zijn geen klanten dus voor ons wordt het misschien nog erger :D
toch vriendelijk bedankt, Lenny! :wink:

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#10 , 10 jun 2007 21:52

oei..! 3 maanden kunnen wij niet wachten wij hebben maar 2 weken...
ook heeft Fortis de hoogste rentevoet geloof ik... en wij zijn geen klanten dus voor ons wordt het misschien nog erger :D
toch vriendelijk bedankt, Lenny! :wink:
Je mag niet kieskeurig zijn ... als je moeilijk een lening krijgt, zul je wel overal langs moeten gaan.

En je zou je wel eens kunnen vergissen i.v.m. die rentevoeten ... soms krijgen niet-klanten betere voorwaarden, zodat banken ze toch maar kunnen binnenrijven.

Let wel overal goed op de kleine lettertjes, vooral op wat extra bijbetaald moet worden bv. verzekeringen, extra interesten als je het geld niet rap genoeg opneemt ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#11 , 11 jun 2007 08:46

Bart, kunt u misschien zeggen wat zijn de dossierkosten bij Immotheker?
Nul. Je hoeft aan hen niks te betalen, wanneer een lening afgesloten wordt ontvangen zij van de bank in kwestie een commissie.

Chiara
Topic Starter
Berichten: 7

#12 , 13 jun 2007 15:21

Bij KBC is onze lening binnen 24 u goedgekeurd ! !! ON-GE-LOOFELIJK!! :shock:

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#13 , 13 jun 2007 15:57

Bij KBC is onze lening binnen 24 u goedgekeurd ! !! ON-GE-LOOFELIJK!! :shock:
Blij dat te horen. Hopelijk kreeg je ook goede voorwaarden.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Chiara
Topic Starter
Berichten: 7

#14 , 15 jun 2007 02:35

Bij KBC is onze lening binnen 24 u goedgekeurd ! !! ON-GE-LOOFELIJK!! :shock:
Blij dat te horen. Hopelijk kreeg je ook goede voorwaarden.

Lenny
Yup, valt echt mee! en vandaag nog bij Dexia goedgekeurd , wij hebben bij 2 maatschappijen aangevraagd.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#15 , 15 jun 2007 06:26

Yup, valt echt mee! en vandaag nog bij Dexia goedgekeurd , wij hebben bij 2 maatschappijen aangevraagd.
En nu moet U twee keer betalen?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”