Terugeisen?

MayaDeBij
Topic Starter

Terugeisen?

#1 , 29 aug 2013 09:00

Goedemorgen

Ik had graag enig idee of dit kan...

De situatie:
Mijn schoonmoeder X en schoonvader Y deden collectieve en zijn ook tijdens de collectieve gescheiden, nu reeds enkele jaren. De collectieve liep gewoon verder. Schoonvader Y werkt, schoonmoeder X mag niet meer werden en is invalide verklaart (rug kapot).
Aangezien schoonmoeder X op invaliditeit is gevallen had ze ook minder inkomen en betaalde ze ook minder aan de collectieve
dan de schoonvader Y die werkt.
Nu is de collectieve gedaan en nu komt het.
De dochter B heeft nu ruzie met de schoonmoeder X (haar moeder) en ze dreigt om haar voor de rechtbank
trekken. Reden ze vindt dat schoonmoeder X te weinig betaalde aan de collectieve en wil proberen om dat geld los te krijgen.

Mijn vraag: Ze kan dat toch zomaar niet eisen aangezien schoonmoeder X op invaliditeit staat en nog steeds hetzelfde beperkte inkomen heeft dus ook niet zoveel kon geven aan de collectieve? Wat heeft de dochter nu met de collectieve te zien die nu gedaan is, niks toch? Ik denk dat ze mijn schoonmoeder niks kan doen en enkel zelf op geld uit is.

Als iemand mij kan helpen :) hoor ik het graag
Alvast bedankt :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 sep 2013 09:10

als de schoonvader bij verstand is en niks terugeist, wat kan de schade dan zijn die de dochter oploopt?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 sep 2013 20:47

Wat staat er in de collectieve schuldenregeling.
Wel daar wordt door de rechter bepaald wie wat en hoeveel terugbetaald.
Dat wordt dus WET voor de betrokken partijen.
De dochter heeft GEEN belang en is GEEN partij.

Als de rechtbank ondertussen CRS heeft afgesloten wordt ondersteld dat schulden volledig zijn vergoed en afgesloten.

Volgens mijn bescheiden mening definitief en punt andere lijn.

Reclame

MayaDeBij
Topic Starter

#4 , 04 sep 2013 19:38

Ok Zover dacht ik ook al dat dit niet zou kunnen.
Dank u wel

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”