ex-partner weigerd betaling van meegenomen comp op lease

lovelygirl
Topic Starter

ex-partner weigerd betaling van meegenomen comp op lease

#1 , 19 aug 2013 17:52

Graag had ik jullie de volgende vraag willen stellen.

Mijn inmiddels ex-man en ik zijn in december 2011 uit elkaar gegaan. Toen hij weg ging heeft hij een vrijwel nieuwe apple computer meegenomen die werd geleased
door de eenmanszaak waar ik de zaakvoerder van was. Mijn ex-man was in die tijd meewerkend echtgenoot maar aangezien de zaak op mijn naam stond heb ik moeten tekenen.
Hij heeft de computer meegenomen daar ik nooit op die computer zat. Ik weet niet eens hoe een Apple werkt. Hij zou de lease kosten van 114 euro incl btw betalen.
In februari 2012 ben ik gestopt met mijn eenmanszaak daar ik met drie kinderen alleen niet meer het aantal uren kon draaien die nodig waren om nog iets te verdienen.
Ik heb van apple elke maand netjes een factuur gekregen. Hier kon ik verder niks meer mee ( btw terug trekken ofzo) daar mijn zaak niet langer bestond. NOOIT heb ik een herinnering of aanmaning van betaling van hun gekregen waaruit ik kon opmaken dat hij zijn maandelijkse bedragen niet betaalde. Ik schrok dus enorm toen ik vorige week een brief van apple kreeg met daarin de openstaande bedragen van samen iets meer dan 2000 euro. Heb uiteraard meteen hun een mail gestuurd waarom ik niet eerder een brief heb gekregen dat er niet werd betaald. Ik heb mijn ex aangesproken maar deze zegt in een keer... welke apple..... ik heb geen apple. Dit terwijl oa mijn zoontje van 8 zegt dat hij hem wel degelijk heeft. Nu is mijn vraag.... wat kan ik doen?

* ik heb zelf al gedacht om aangifte te doen bij de politie.... in wezen heeft hij een computer gestolen uit het bedrijf.

Is het mogelijk te achterhalen door bv het ip adres waar de computer in Belgie heeft gestaan en of hij hem heeft gebruikt bij bijvoorbeeld mailcontact etc?

Ben echt ten einde raad want dit is slechts een van de dingen waarvoor hij me nu wil laten opdraaien.... en waar ik afgelopen jaar al voor ben opgedraaid. Oa zijn sociale bijdragen
een gezamelijke lening waarvan ik mijn deel heb afbetaald en hij nu weigert zijn deel te betalen. En dat is nog maar een topje van de ijsberg.

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven wat ik het beste kan doen..

bij voorbaat dank

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding