Beste,
Kort samengevat ik moet nog geld krijgen, hierover is geen discussie en tot voor 4 maanden terug was er geen enkel probleem en stond dit keurig elke maand op de rekening.
De laatste 4 maanden niets meer, nu na enkele herinneringen krijg ik plots telefoon van de schuldenaar. "Jamaar ik zit nu in collectieve schuldbemiddeling, met een vonnis van 24 april, en de schuldbemiddelaar zou contact met u opnemen".
Tot op heden van die mens nog niets vernomen, hoewel ik nu zelf getracht hem te bereiken (e-mail en telefoon).
Mijn vragen zijn de volgende:
- Heb ik niet het recht te weten wat er aan de hand is en wat de gevolgen zijn. Ik kan me voorstellen dat de mens druk heeft, maar we zijn nu 3 maanden verder.
- Ik dacht dat het aan de schuldbemiddelaar was om contact op te nemen met iedereen om een bepaald afbetalings plan voor te stellen. Ben ik hier mis?
Op het internet kan ik voldoende informatie vinden over de rechten/plichten van een schuldenaar, maar wat de rechten van een schuldeiser zijn kan ik weinig terug vinden. Heeft iemand hier tips of is het 'Go with the flow and hope for the best'?
Vooral het feit dat ik gewoon niet op de hoogte gebracht ben zit me serieus dwars!
rgds