naar de griffier stappen?

martizio
Topic Starter
Berichten: 81

naar de griffier stappen?

#1 , 03 jun 2013 19:09

we zitten nu al 5j in de csr... probleem is dat er nooit niet geantwoord wordt op vragen...
ik vraag een extra van ons verlofgeld voor onze auto in orde te brengen , die we toch nodig hebben om te gaan werken, maar dat gaat niet.
er is geen geld op de rubriekrekening volgens de schuldbemiddelaar. Terwijl er nu wel verlofgeld gestort is!!
ik vraag een kopij van die rekening om te kunnen zien hoeveel we hebben en wat er ondertussen betaald is maar ook niks!!
Maar vorige week kreeg ik wel een vonnis van de arbeidsrechtbank dat meneer zichzelf 400e opslag had gegeven!!
goedgekeurd door de rechtbank ook nog! Aan ons werd er niks gevraagd! ze stelen ons geld en we hebben niks te zeggen!!
en zo blijven we in het ongewisse ..
een goede raad mensen ..ga nooit in crs ..alleen maar ellende..pfffffff :( :( :( :( :(
mijn vraag.. kan ik zelf naar de griffier stappen om ons dossier in te kijken? moet je daar een afspraak voor maken of kan je er gewoon naar toe gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38669

#2 , 03 jun 2013 19:33

Die €400 is dat per jaar?
Lees eens:
http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... geling.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

martizio
Topic Starter
Berichten: 81

#3 , 03 jun 2013 19:42

dat weet ik eigenlijk niet. heb gezien dat hij vorig jaar voor de afbetaling van schulden voor zichzelf 3000e heeft genomen. wat weet ik wel? niets.. nooit niets.. iedereen zit maar te plukken aan ons geld en wij hebben niks te zeggen pff

Reclame

Franciscus
Berichten: 38669

#4 , 04 jun 2013 10:38

De vergoeding van een schuldbemiddelaar is bij wet vastgelegd.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 4034,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.legalworld.be/legalworld/Ere ... gType=2067" onclick="window.open(this.href);return false;

martizio
Topic Starter
Berichten: 81

#5 , 04 jun 2013 12:38

vandaag naar de rechtbank geweest , ons dossier inkijken. kan hieruit opmaken dat het 1600e per jaar is aan ereloon..maar wat ik nu zie is dat we nu geld tekort komen doordat zijn ereloon er nog af moet om alle schulden te betalen.. nog geen 1000e...
volgens de bemiddelaar zouden we nu in juni eruit kunnen gaan..maar da gaat niet lukken zo
wat ne fars da heel csb gedoe..nooit zou ik het nog doen ..nooit

Franciscus
Berichten: 38669

#6 , 04 jun 2013 23:04

Dan hebben al uw schuldeisers het recht gehad u al 5 jaar voor het volledige bedrag EN alle kosten te laten opdraaien.
Daar al eens aan gedacht?

j.demoor
Berichten: 10360

#7 , 05 jun 2013 08:03

“Art.1675/17...Elk jaar, te rekenen van de beschikking van toelaatbaarheid of telkens wanneer de rechter er om verzoekt en bij het verstrijken van de aanzuiveringsregeling, bezorgt de schuldbemiddelaar de rechter een verslag over de stand en de evolutie van de procedure. Het verslag beschrijft de stand van de procedure de verrichtingen van de schuldbemiddelaar, de redenen voor de verlenging van de termijnen, de geactualiseerde sociale en financiële toestand en de toekomstperspectieven van de persoon, de stand van de bemiddelingsrekening en alle inlichtingen die de bemiddelaar dienstig acht. Daarbij wordt ofwel het overzicht van de bewegingen op de bemiddelingsrekening, ofwel het dubbel van de rekeninguittreksels gevoegd. De staat van kosten, ereloon of emolumenten bedoeld in artikel 1675/19, wordt opgenomen op het einde van het verslag. De schuldbemiddelaar bezorgt een afschrift van het verslag aan de schuldenaar. De schuldeisers kunnen ter plaatse of op de griffie van dat verslag kennisnemen...”(Ger.W.).

Wend u tot de griffier van de arbeidsrechtbank INDIEN hij dit nalaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Mommaerts
Berichten: 35

#8 , 05 jun 2013 23:20

Wat zou dan het alternatief zijn zonder CSR? Dan had je nu zelfs geen auto meer wegens aangeslagen door de schuldeisers...

Ook ik ben al vijf jaar in een CSR, nu nog vijf te gaan! Inderdaad, de informatie ontbreekt een beetje, weinige SB geven makkelijk informatie over de toestand. Maar al bij al mag ik zeker niet klagen, het kan natuurlijk altijd beter maar wij zijn de schuldenaars en het spreekwoord zegt: 'Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten' - Niet de SB, noch de rechtbank heeft onze schulden gemaakt, daar zijn we zelf verantwoordelijk voor!

In mijn jaarverslag dat ik op de griffie ben gaan inkijken ontbreekt een stand van de reserverekening, dat is informatie die ik totaal niet los krijg. Omdat ik mij zelf minder zorgen wou maken en mij niet wou opwinden door de non-communicatie ben ik een twee jaar geleden naar het OCMW gestapt waar ik een maatschappelijk werker heb toegewezen gekregen die mij helpt om mijn leefgeld te beheren en de contacten met de SB 'probeert' te onderhouden, ook zij heeft op die twee jaar maar twee keer de advocaat vast gekregen en ja, ook haar mails blijven meestal onbeantwoord.
Amateur filosoof en kluizenaar

martizio
Topic Starter
Berichten: 81

#9 , 10 jun 2013 10:00

De omstandigheden door wat we in de csr geraakt zijn kan ik hier niet allemaal uitleggen maar juist was het in geen geval!! ik hoor u al denken jaja dat zeggen ze allemaal... dat dacht de sb ook tot ik de bewijzen op tafel legde dat alles al eens betaald was !! voor een paar openstaande rekeningen die we gerust zo betaald kregen zijn we dan nog in de csr!! de eerste 2j heeft die klojo niks gedaan en de financiering voor de auto hebben we uit de cbr kunnen laten en die betalen we verder per maand!! een heel soepje waar we nu voor opdraaien omdat sommigen mensen hunne nek nie vol krijgen ! en ergste van al ze kunnen niet gestraft worden want ocharme het is een alleenstaande mama met een vervangingsinkomen!!! daar kunnen we gn deurwaarder sturen.. maar naar ons was da geen probleem, 2werkende mensen!!!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”