Gerechtsdeurwaarder zonder goedgekeurde offerte

TVDS
Topic Starter

Gerechtsdeurwaarder zonder goedgekeurde offerte

#1 , 03 jun 2013 15:34

Hallo,

Ik krijg net een brief in de bus van een gerechtsdeurwaarder met een aanmaning tot betaling van een factuur t.w.v. 1.500€.

Er is tussen mij en de schuldeiser nooit een offerte opgemaakt en getekend (noch een schriftelijke of mondeling akkoord van mijn kant voor de uitvoering van de werken aan dat bedrag). Wel was er ter goeder trouw een mondelinge overeenkomst aan 400€.

Onderaan de brief staat: Bij gebreke hieraan te voldoen zal het geding worden ingeleid voor de bevoegde rechtbank.

Kan ik op een manier verplicht worden om deze 1500€ te betalen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2013 15:57

Je zal wat meer uitleg moeten geven. Waarover ging die offerte? Werden er effectief werken uitgevoerd? Waarschijnlijk wel, gezien aannemer betaling vraagt via deurwaarder. Heb je hier ooit een factuur voor ontvangen? Heb je die geprotesteerd?

TVDS
Topic Starter

#3 , 04 jun 2013 14:58

Hallo,

alvast bedankt voor de reactie!

Er is geen offerte opgemaakt, noch enig ander document. De schuldeiser had een 'retouche' uitgevoerd op een door hem geleverd goed. Mondeling werd 400€ overeengekomen (terwijl deze dat eigenlijk kosteloos zou moeten gedaan hebben). Maar zoals gezegd 400€ waren we mondeling overeen gekomen.
Nu krijg ik een factuur van 1500€. Die betwist ik natuurlijk en wens ik niet te betalen.
Ik heb intussen twee betalingsherinneringen met intresten ontvangen.

Ik vraag me nu af of ik kan gedwongen worden om 1500€ te betalen als ik, zoals in dit geval, nergens een schriftelijke goedkeuring heb gegeven.

Reclame

Turaki

#4 , 04 jun 2013 14:59

Heeft u de oorspronkelijke factuur betwist?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”