Collectieve Borgstelling Art1675

FilipVE
Topic Starter

Collectieve Borgstelling Art1675

#1 , 03 jun 2013 10:21

Beste,

Mijn broer ging een tijd terug een kleine lening aan, ik tekende hiervoor borg (dom dom dom). Kredietinstelling stuurde me enkele weken geleden een eerste dreigbrief en ik kreeg ook reeds een aanzegging ivm loonbeslag op het werk. Nu, mijn broer vroeg een collectieve schuldenregeling aan...hij is nog niet door de rechter toegelaten (eind dit jaar pas wellicht). Ik diende vandaag een verzoekschrift in bij de griffie vd arbeidsrechtbank naar aanleiding van artikel 1675/16 bis. De griffie vertelde me wel dat dit niet kan behandeld worden zolang mijn broer niet werd toegelaten tot de collectieve. Ik was dus van plan een afgestempeld exemplaar van mijn verzoekschrift samen met een brief aangetekend naar de kredietinstelling te sturen, zo van...dat ik in het licht van dit verzoekschrift afzie van enige betaling tot ik hierin een beslissing heb.

Mijn vraag is de volgende, doe ik hiermee genoeg om een loonbeslag te voorkomen, tenminste voorlopig?

Alvast bedankt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding