Hallo,
Een tijd geleden leende mijn broer wat geld bij een krediet instelling. Hij had blijkbaar iemand nodig om borg te staan en ik heb hiervoor dus ook iets getekend. Ondertussen zijn mijn broers financiële problemen vergroot en zag hij zich genoodzaakt een collectieve schuldenregeling aan te gaan. Hij heeft pas recent dit proces in gang gezet dus het is mogelijk dat er op dit moment nog geen betalingen worden uitgevoerd.
De krediet instelling stuurde me volgend schrijven...
"In het kader van uw borgstelling laten wij u een copie geworden van onze brief aan X
HERINNERING
Geachte client,
Vijftien dagen na vervaldag zijn wij nog steeds niet in het bezit van uw betaling.
contractgegevens
Gelieve de betaling onmiddellijk te willen verrichten met bijgevoegd overschrijvingsformulier. Bij Niet betaling zullen wij met alle wettelijke middelen overgaan tot recuperatie van onze vordering.
Hoogachtend"
Als ik het goed begrijp stuurt men mij een kopie van de laatste brief die mijn broer ontving, juist? Aangezien er ook een overschrijving aan hangt zou ik denken dat ik moet betalen maar ik lees nergens dat men MIJ vraagt te betalen.
Ik besef dat ik langer had moeten nadenken om me borg te stellen maar als mijn broer in collectieve gaat, kan men de schuld dan nog steeds bij mij proberen te recupereren? Doe ik er goed aan contact op te nemen met de financiële instelling en wat zeg ik dan wel/niet?
Kan wel wat raad gebruiken, alvast bedankt