inwonen

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

inwonen

#1 , 01 feb 2013 20:23

Kleindochter van mijn vrouw, komt meer dan waarschijnlijk bij ons inwonen .
Ze heeft schulden gemaakt en is daar eerlijk over . Bedoeling is die vereffend zullen worden tijdens haar
verblijf bij ons . Kunnen wij, als grootouders, ons enigzins indekken tegen mogelijke schuldieisers . Bijvoorbeeld door op papier te zetten dat de inboedel volledig aan ons behoort .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 01 feb 2013 20:44

Er zijn voldoende topics op het forum die duidelijk maken , dat iemand in een dergelijk geval grote risico's op zich neemt .
Op papier zetten dat inboedel van u is , zal niet helpen wanneer een gerechtdeurwaarder aan de deur staat .
Het is dan ook alleen de gerechtsdeurwaarder die beslag kan leggen op inboedel ( na een vonnis ) .
Andere schuldeisers kunnen dit niet zomaar ( maar wel via gerecht - gerechtsdeurwaarder ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 02 feb 2013 15:17

Maak een soort overeenkomst waarin u een gemeubelde kamer ter beschikking stelt van de kleindochter. Deurwaarders weten ook wel wanneer er , zoals in dergelijke situatie , niet al te veel zal kunnen aangeslagen worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#4 , 02 feb 2013 17:27

Maak een soort overeenkomst waarin u een gemeubelde kamer ter beschikking stelt van de kleindochter. Deurwaarders weten ook wel wanneer er , zoals in dergelijke situatie , niet al te veel zal kunnen aangeslagen worden.
Kan dat dan ? En wat moet zo een kamer "inhouden" ; bed, zithoek, met tafeltje met de nodige kasten ?
Dat kan perfect maar wasgelegenheid en kookgelegenheid zullen steeds gerzamelijk zijn .Eten doet ze met ons . Als ze werkt zal dat miisschien niet meer gezamelijk gebeuren . Moet er een tijdsduur vermeld worden ?
In ieder gerval bedankt voor de raadgeving .

En vermits er geen huur betaald wordt zal schuldenaar misschien aanzien worden als " inwonende" .
Of vergis ik me daarin ?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”