lening staat nog altijd op mijn naam en willen niet schrappe

mama2
Topic Starter
Berichten: 11

lening staat nog altijd op mijn naam en willen niet schrappe

#1 , 13 jan 2013 12:50

Hallo,ik ben al 2 jaar gescheiden en bij de scheinding,hebben we samen onderling afgesproken alles de helft..is niet gebeurt omdat mijn exman heeft ons nieuwe auto verkocht en...hebt geen cent gezien van...ik wouniks meer te maken met hem hebben en hij heeft de huis gekrijgen en alles maar hij ging alles zelf betalen...notaris ondergetekend alles was in orde..nu na 2 jaar wou ik zelf iets kopen en het ging niet omdat ik sta nog op de hypotheek van de huis plus de auto nog die hij aan betalen is...ze willen mijn naam niet van schrappen omdat ze dan een bord kwijt hebben ..is niet eerlijk want als hij niet betaalt komen ze naar mij waar ik niks meer te maken mee hebt en hij woont in het huis met een andere vrouw zoiets kab tog niet? Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 13 jan 2013 18:30

Eerste vereiste is dat in het scheidingscontract bepaald wordt wat met de lening gaan gebeuren. Staat daar in dat de man die alleen moet betalen dient de bank dat te aanvaarden. Maar misschien acht de bank dat uw ex niet in staat is om de lening alleen te dragen en wensen die dat uw verantwoordelijk blijft. Als u niets meer te zien hebt met het huis , moet u op eenander eoplossing aandringen. Desnoods het huis verkopen.
Hebt u de scheidingsakte al laten lezen op die bank?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

drien
Berichten: 68

#3 , 13 jan 2013 19:50

Toch geen feedback van de TS dus post verwijderd.
Laatst gewijzigd door drien op 04 feb 2013 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

basejumper
Berichten: 4674
Locatie: Diest

#4 , 13 jan 2013 20:30

Is inderdaad correct. Bij het aangaan van de kredeieten tekenen beide echtgenoten als medeschuldenaar hoofdelijk en ondeelbaar voor het ganse leenbedrag en de ganse looptijd. Bij het toestaan van die leningen heeft de bank een kredietonderzoek gedaan waarbij de aanwezigheid van twee inkomsten een doorslaggevende rol heeft bij de kredietbeslissing. Bij een echtscheiding kunnen de gewezen partners afspraken maken omtrent de terugbetaling. deze afspraken gelden als wet tussen beide partijen maar zijn inderdaad niet tegenstelbaar aan de bank. De aanwezigheid van beide medeschuldenaars was een contractvoorwaarde. Bij de uitwerking van de echtscheiding is de bank evenmin betrokken geweest en deze heeft geen weet van jullie afspraken. De ex die de leenlast op zich neemt kan wel aan de bank vragen om een tenlasteneming. Daardoor vraagt hij de bank een nieuw kredietonderzoek te doen en de andere ex partner formeel te ontheffen van zijn/haar medeschuldenaarschap. Inzoverre de overblijvende schuldenaar voldoende solvabel geacht wordt om de leningen alleen te betalen zal dat goedgekeurd worden. In het nadere geval niet en blijft u mee verantwoordelijk. Indien uw man niet meer zou betalen zal de bank inderdaad ook bij u loonbeslag leggen. Daar heeft u voor getekend... In dat geval kan u wel voor de rechtbank de betaalde bedragen terugvorderen van uw ex op basis van de afspraken in de echtscheidingsovereenkomst.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mama2
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 13 jan 2013 22:43

halo bedankt voor jullie reacties,hij betaalt al langer dan 2 jaar allen dus hij kan het zeker betalen tot nu toe altijd goed betaalt,,maar de bank snap het ook niet hoe hij het doet omdat het bedrag is 1200 euro per maand en hij krijgt rond 1700 loon...en mag dus niet ziek vallen ...daarom willen ze mij als borg houden maar ik heb de akte zeker binnen gedaan..en daar staat dat hij is in staat alleen te betalen ...ik heb moeten verhuizen en hebt niks gezien van huis of auto hij wou het zo...ik ging akkord en dan nu zoiets...ik kan niet leven meer ken geen toekomst niks ik en mijn partner hadden huisje in oog en het gaat niet ..das niet eerlijk..bank zegt dat als ik in beroep ga dat het alleen geld kwijtspeling wordt ...die bank ken ook heel goed mijn exman en spannen samen...er moet een oplossing zijn das niet eerlijk

Franciscus
Berichten: 38739

#6 , 13 jan 2013 23:00

Ik zie geen reden dat ze samen spannen ze passen gewoon de contractuele voorwaarden toe.
U had de bank op tijd de overeenkomst moeten laten zien. Als de bank toen had gezegd ...en dat hadden ze gedaan dat het niet mogelijk was om alleen de afbetaling te doen
Dan had u de kans gehad bij de notaris ineens de verkoop van het huis af te dwingen omdat u niet in onverdeeldheid wilde blijven wat een perfect wettelijke vraag van u was geweest.
Wie is op dit ogenblik VOLLE eigenaar van het pand.... want is de eigendomsakte wel aangepast?

mama2
Topic Starter
Berichten: 11

#7 , 13 jan 2013 23:12

ja alles is aangepast mijn exman is de volle eigenaar en ik heb geen recht meer op het huis...de bank was op de hoogte en ging het aanpassen ik dacht dus dat het allang in orde was nu ging ik nr de bank voor zelf een lening en daar hadden ze mij gezegt dat het niet ging ...ze kunnen altijd loonbeslaf doen als hij niet betaalt ik ga van kapot als ik nog moet 30 jaar lang opstaan dan heb ik zelf geen leven meer

drien
Berichten: 68

#8 , 13 jan 2013 23:21

Toch geen feedback van de TS dus post verwijderd.
Laatst gewijzigd door drien op 04 feb 2013 19:22, 2 keer totaal gewijzigd.

mama2
Topic Starter
Berichten: 11

#9 , 13 jan 2013 23:26

ja hij gaat akkord ik heb hem ook gebeld hoe het komt dat ik er nog altijd opstaat...hij zegt dat hij het ook niet weet en dat hij niet wil dat ik nog op de lening sta...ik ben zelf met hem samen nr de bank geweest bij axa en de bank wil maar niet toestemmen

drien
Berichten: 68

#10 , 13 jan 2013 23:31

Zeker nu de werkloosheid stijgt en de vastgoedprijzen dalen geef ik je geen kans bij de bank.
Aflossing blijkt ook 1200 euro per maand te zijn? Dat gaan ze nooit op zijn naam alleen willen zetten. Nooit.

Mariette
Berichten: 2507

#11 , 14 jan 2013 10:28

Begrijp ik nu goed dat mevrouw steeds mee heeft afbetaald, maar dat ze bij de echtscheiding geen deelname in de gezamenlijke goederen heeft gekregen? Dit is toch niet normaal?

mama2
Topic Starter
Berichten: 11

#12 , 14 jan 2013 12:09

ja ik vind het nu ook niet meer normaal...ik heb niks gekrijgen niks gedeelt ...en nu moet ik nog op zo manier voor boeten...ik heb altijd samen betaalt vanaf het moment dat wij gescheiden waren ...was voor hem alleen ...ik zie ook dat ik dan het recht hebt om het huist te koop te stelen? Andere uitweg zie ik niet

Lightning

#13 , 14 jan 2013 12:23

...ik zie ook dat ik dan het recht hebt om het huist te koop te stelen? Andere uitweg zie ik niet
Als het huis nu volledig op naam van uw ex geregistreerd is, hebt U ook dat niet meer.

mama2
Topic Starter
Berichten: 11

#14 , 14 jan 2013 13:26

ja normaal wel ...ik heb geen recht op niks meer ...maar als hij niet betaal komen ze aan mijn deur ..hoe ga ik het uitleggen,alles is zo ingewikkelt ik snap niks van zoiets...is er geen wet boven de bank?

drien
Berichten: 68

#15 , 14 jan 2013 15:30

@Mariette: veel gemeenschappelijks was er blijkbaar niet: grofweg gezegd was er een huis van laat ons zeggen 100 en er was voor 100 schuld op dat huis, dus....
Lening liep nog niet zolang, dus veel kapitaal zal er nog niet afgelost zijn.

[Nutteloze scheldpartij zonder inhoud naar notarissen verwijderd: Vandebos]

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”