vraag ivm uitstaande schuld

superduc
Topic Starter
Berichten: 33

vraag ivm uitstaande schuld

#1 , 12 dec 2012 08:04

morgend allen
heb volgende vraag
heb 8 maand geleden iemand geholpen financieel
om de deurwaarder te betalen zijnde 2000 eur met belofte dit terug te betalen
binnen 2 maand - echtscheiding achter de rug -

echter nu 8 maand later en veel beloftes ... niets dus ...

kan ik dit met de nodige bewijsstukken best aan welke rechtbank voorleggen of per deurwaarder of per advocaat
af te handelen ?

graag hulp aub dan kan ik de nodige stappen ondernemen
verneem graag jullie reacties
waarvoor dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 dec 2012 09:09

heb je effectief bewijsstukken? (geschreven akkoord, smsjes waarin hij de terugbetaling bevestigt, ...)?

superduc
Topic Starter
Berichten: 33

#3 , 12 dec 2012 10:16

heb je effectief bewijsstukken? (geschreven akkoord, smsjes waarin hij de terugbetaling bevestigt, ...)?
ja heb ik allemaal zelfs de belofte 100 pct zeker te betalen vorige maand .....

Reclame

superduc
Topic Starter
Berichten: 33

#4 , 13 dec 2012 11:48

niemand reactie ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 13 dec 2012 17:08

Stuur eerst een aangetekende zending waarbij je de tegenpartij de tijd geeft tot bvb 25 december om te betalen waarna je het voor de bevoegde rechtbank stuurt. (ik vermoed vredegerecht, maar iemand anders zal dit moeten bevestigen)

mblb1
Berichten: 184
Locatie: Antwerpen - Gent

#6 , 13 dec 2012 17:51

Zoals JPV zegt stuur je idd best een brief waarin je hem duidelijk in gebreke stelt (best deze woorden gebruiken) en hem 15 dagen ofzo tijd geeft om te betalen. Bij gebreke hieraan zult u zich genoodzaakt zien om over te gaan tot dagvaarding wat uiteraard aanzienlijke kosten (voor de persoon die ingebreke is gesteld) met zich kan meebrengen.

Indien er geen reactie komt, kan u dagvaarden voor de rechtbank van eerste aanleg (indien uw bedrag 2000 EUR is en u een particulier bent) (niet vredegerecht). Indien het tussen handelaren is, zal de Rb v Kh . bevoegd zijn. Vergeet niet om interesten te vragen.

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 13 dec 2012 18:40

Gerechtelijke intrest is van toepassing vanaf ingebrekestelling, zet dit dus bij in uw AS dat u deze gaat vragen zodra de gegeven termijn verstreken is. Later ook in uw (eventuele) eisenbundel opnemen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”