schuldenaar adres onbekend - wschl gevlucht naar buitenland

Heidip
Topic Starter
Berichten: 11

schuldenaar adres onbekend - wschl gevlucht naar buitenland

#1 , 23 nov 2012 13:31

Hoi

wij hebben in september een uitspraak van een vonnis gehad waarbij een huurder die een serieuze achterstal had veroordeeld werd tot het verlaten van het pand en het betalen van alle achterstallige betalingen.
Hij is intussen vertrokken maar wij hebben dus geen nieuw adres en in een sms heeft hij ons al spottend geschreven dat hij voorgoed naar het buitenland is en wij hem niet zouden vinden.

Als het adres van een schuldenaar onbekend is, welke mogelijkheden zijn er dan om hem toch te vinden? En wat als hij effectief verhuisd is naar het buitenland?
Hij staat zo'n 7400 euro bij ons in de schulden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 24 nov 2012 16:42

naar welk buitenland is hij vertrokken?

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 24 nov 2012 17:15

En nationaliteit.

Reclame

Heidip
Topic Starter
Berichten: 11

#4 , 26 nov 2012 12:40

we weten dus niet naar welk land hij zou vertrokken zijn. Hij heeft de Belgische nationaliteit maar is van Marokkaanse afkomst.

Kan je iemand die de Belgische nationaliteit heeft zowiezo traceren in het buitenland?

Xastheron
Berichten: 719

#5 , 26 nov 2012 12:55

Waarmee? Enkel huisdieren kunnen gechipped worden, en die hebben ook geen GPS-zendertje...

Een persoon kan internationaal geseind worden. Indien hij zich dan ergens op een officiële dienst probeert te beroepen (bvb het OCMW equivalent in, pakweg, Duitsland), zou er ergens een belletje moeten rinkelen.

ganapathi tantre
Berichten: 453

#6 , 26 nov 2012 13:06

Maar ik vermoed dat dit voor alle diensten waarschijnlijk één van de laagste prioriteiten is.
Er zijn denk ik geen strafbare feiten gepleegd, het is een burgerlijk geschil dus alle initiatief is aan u
Ondanks de hoogte van het eerder vermelde bedrag stel ik mij vooral de vraag over kosten/baten.
Ga je een speurtocht organiseren via een advocaat dan zal de rekening vlug gemaakt zijn. Misschien erg maar wel realistisch

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 26 nov 2012 14:12

Een burgerlijk vonnis ...
Enkel strafbare feiten (wanbedrijf en misdaden) worden via politiesystemen gesignaleerd.
Veel kans in zijn land van afkomst ergens bij familie

ganapathi tantre
Berichten: 453

#8 , 26 nov 2012 16:43

Net zoals Fransciscus zegt en als dat zo is dan kan men zich vragen stellen over het informatica netwerk van zo'n diensten in dergelijke landen.
Ik denk niet dat die zover reiken als op het kantoor van het bergdorpburo na 350 km zandwegen

Franciscus
Berichten: 38739

#9 , 26 nov 2012 17:59

Het enigste wat u kan doen is regelmatig eens navraag doen via vb kwartieragent /gemeente of betrokkene terug in België is.
Niets zegt dat hij effectief weg is. Zelf net meegemaakt zat niet in Marokko maar in een bekend Antwerps Hotel met gratis kost en inwoon.
:mrgreen:

Laat de kwartieragent hem ook ambtelijk schrappen (voorstel tot) dan kan/moet deze ook nazien of ex-huurder niet ook aan die voorwaarde voldeed.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”