achterstallige betalingen

maeva
Topic Starter
Berichten: 52

achterstallige betalingen

#1 , 24 okt 2012 13:32

Hallo,

Mijn ex-man zit in schuldbemiddeling nu doet zich het volgende voor: De buitengewone kosten die vasthangen aan het vonnis bij de scheiding weigert hij te betalen. Dit zijn alleen kosten die de kinderen aangaan zoals: de brillen van de dochters en de 2daagse uittappen met school.

Kan ik in dit geval naar de rechtbank gaan en dit opeisen via een deurwaarder OF is hij echt zodanig beschermd dat ik met mijn rug tegen de muur sta en niks kan doen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 24 okt 2012 18:08

Is het vonnis mee opgenomen in de schuldenregeling?

maeva
Topic Starter
Berichten: 52

#3 , 24 okt 2012 21:47

Ik weet niet of het vonnis is opgenomen in de schuldbemiddeling.

Wat als dat wel zo zou zijn?

mvg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 24 okt 2012 22:47

Dan moet hij zich daar aan houden.
Normaliter moet u als schuldeiser ( gezien u recht hebt op alimentatie en kosten) aangeschreven zijn door de schuldbemiddelaar en is uw vonnis opgenomen in de te betalen schulden.

maeva
Topic Starter
Berichten: 52

#5 , 25 okt 2012 20:40

Dank u voor't antwoord

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 26 okt 2012 08:36

“Art.1675/14...§2...of wanneer nieuwe feiten zich voordoen terwijl de regeling opgesteld wordt of die feiten de aanpassing of de herziening van de regeling rechtvaardigen, laat...of elke belanghebbende schuldeiser, door een eenvoudige schriftelijke verklaring, die ter griffie(van de arbeidsrechtbank) neergelegd wordt of aan de griffie verzonden wordt, de zaak opnieuw voor de rechter brengen...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘De buitengewone kosten die vasthangen aan het vonnis bij de scheiding weigert hij te betalen.‘

Indien de schuldbemiddelaar weigert u voornoemde buitengewone kosten te betalen tegen overhandiging van een factuurkopie, rnaak dan toepassing van art.1675/14,§2 hierboven.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”