Verklaring van schuldeiser

Senderos
Topic Starter
Berichten: 17

Verklaring van schuldeiser

#1 , 24 okt 2012 09:58

Een persoon die nog schulden had bij mij is vorig jaar overleden, nu krijg ik van de notaris van zijn woonplaats een document "verklaring van schuldeiser".
Ben ik verplicht dit in te vullen en weet iemand eventueel hoe ik dit dien in te vullen ?
Er staat bv "Ik verstrek deze verklaring ter uitvoering van art 34 van het Wetboek der successierechten, om te worden ingediend ten kantore der successierechten te .........
Wat moet hier komen ? De woonplaats van de overledene of mijn woonplaats ?
Verder vraagt men ook de Akte van de hypotheekverbintenis, orderbriefje of alle andere authentieke of onderhandse titel of bij gebrek daaraan de oorzaak van de schuld ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 24 okt 2012 12:27

De Registratie moet dus een autenthiek document hebben als bewijs dat er op de dag van overlijden een schuld was. Enerzijds om u toe te laten die schuld mogelijk te recupereren van de erfgenamen , anderzijds om het voor dezen mogelijk te maken die schuld in mindering te brengen. Het is dus best dat u dat document invult en terug bezorgt aan de notaris. Vraag zijn hulp om het verder af te handelen. Bezorg hem tevens de nodige bewijzen , vb. contract of schuldverklaring.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”