Reageren op incassobureau?

VFG
Topic Starter

Reageren op incassobureau?

#1 , 20 okt 2012 18:40

Ik heb een tijd geleden een factuur van een aannemer slechts voor de helft betaald (terecht, want minder dan de helft van het afgesproken werk was voltooid).

Ik heb toen de factuur geprotesteerd via AS, en later een aanmaning ook nog eens geprotesteerd. In die laatste aanmaning heb ik gezegd dat het protest ook geld voor alle volgende aanmaningen.

Nu krijg ik een brief van een incassobureau, schuldvordering. Ik heb hier al gelezen dat die bedrijven niet veel macht hebben, en enkel wat kunnen "pesten".

Ben ik verplicht om deze aanmaningen ook te protesteren? Zo blijven we wel weer bezig natuurlijk... Ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin meer in, na oneindig veel brieven, emails, telefoongesprekken etc... het blijft maar aanslepen. Kan ik proberen mijn bewijsmateriaal naar dit bedrijf te sturen, zodat ze het direct weer opgeven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 okt 2012 20:01

U zendt het incassobureau een fax waarin u eenvoudigweg stelt dat u de facturen in kwestie betwist gezien de slechts gedeeltelijk uitgevoerde werken, dat u overeenkomstig de heersende wetgeving over dit dossier niet meer door hen wenst aangesproken te worden, dat indien de opdrachtgever van dit dossier betaling wenst u geen probleem hebt om uw schadedossier voor de bevoegde rechtbank toe te lichten en genoegdoening te bekomen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2012 23:38

Tevens dat ze u niet verder moeten lastig vallen want dat u anders tegen heen aangifte zal doen bij politie wegens stalking ( klachtmisdrijf) en dat u zeker vervolging wenst. 8_)

Reclame

Tope

#4 , 21 okt 2012 00:24

Waarom heeft de aannemer het werk niet voltooid?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”