Openstaande schuld bij OCMW?

Bioman
Topic Starter
Berichten: 1

Openstaande schuld bij OCMW?

#1 , 06 okt 2012 03:28

Beste mensen

Graag zou ik advies willen krijgen in de volgende situatie:

Mijn vader kreeg vroeger financiele steun (politieke vluchteling), toen ik 18 werd in 2006 zei OCMW dat ik ook recht had op een maandelijks bedrag.
Ik ging er ook mee akkoord dat het bedrag op mijn vader zijn rekening werd gestort.
Kort nadien kwam er een beslissing dat ik geen steun meer mocht krijgen maar blijkbaar zijn ze nog 2maanden lang blijven doorbetalen.

Nu kreeg ik een aangetekende brief van het OCMW waarin staat dat ik hen € 600 verschuldigd ben maar verder niets van informatie.
Toen ik achter bewijzen vroeg kreeg ik een brief die ze mij blijkbaar in 2006 verstuurd hadden als bewijs.

Hier is wat er letterlijk in stond:
'Het comite beslist eveneens de ten onrechte verleende steun vanaf ... t.e.m. ... terug te vorderen via rechtstreekse inhouding op het loon van uw vader (naam vader).

Ik geloof dat ze het zelf niet goed gelezen hebben want ze hebben zelfs met een fluostift aangeduid vanaf het woordje 'het comite' tot' terug te vorderen'. Zou het dus kunnen dat het gewoon een misverstand is en dat ze bij mijn vader moeten zijn voor dat geld?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Artis
Berichten: 184

#2 , 06 okt 2012 13:34

Informeer eens bij de sociale dienst waarop ze zich baseren voor de ten onrechte uitgekeerde steun.
Ik overloop enkele mogelijkheden: je bent die periode verhuisd, je was toen volgens je statuut niet gerechtigd op steun, niet aangegeven eigen inkomsten, problemen ivm samenwonende of alleenstaande, enz ...

Kan het bvb ook zijn dat het niet over equivalent leefloon gaat, maar wel bvb over diverse (terugvorderbare) steun zoals bvb huurwaarborg ed meer.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”