ik wil stoppen

jennatje
Topic Starter
Berichten: 3

ik wil stoppen

#1 , 04 okt 2012 13:17

hallo ik zit een jaar al in colektieve maar is nog altijd nog niet voor gekomen om de deurwaarders te betalen maar we hebben 6 kinderen en krijgen maar 300euro per week maar met kinderen heb je altijd iets nodig en als ik iets extra vraag ga het nie maar men vriend werk en hem trekt geld af om bij hem optesparen zeg hem ik wil stoppen kan ik dat hem zegt dat de rechter kan zeggen dat ik dat moet blijven doen. kan dat? dank u lena

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 04 okt 2012 13:27

Woont u samen met die vriend?
Hou er rekening mee dat wanneer u NIET meer in collectieve schuldenregeling bent u ook ALLE openstaande schulden met alle intresten en met alle kosten mogelijk terug te betalen krijgt.
Is er niemand in uw omgeving (sociale dienst gemeente,ocmw, mutualiteit) die eens goed kunnen uitleggen wat u het best doet.
Bij een schuldenregeling zijn er een aantal schuldeisers die hun schuldeis niet door rechter laten opnemen.

jennatje
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 04 okt 2012 13:34

Woont u samen met die vriend?
Hou er rekening mee dat wanneer u NIET meer in collectieve schuldenregeling bent u ook ALLE openstaande schulden met alle intresten en met alle kosten mogelijk terug te betalen krijgt.
Is er niemand in uw omgeving (sociale dienst gemeente,ocmw, mutualiteit) die eens goed kunnen uitleggen wat u het best doet.
Bij een schuldenregeling zijn er een aantal schuldeisers die hun schuldeis niet door rechter laten opnemen.






ja ik woon wettelijk samen met men vriend ik weet dat ik dan alle deurwaarder op men dak kan krijgen maar wij hebben niet zo'n hoge schuld 5000 euro en gelijk hoe het nu ik zou ik dat op een 1jaar kunnen afbetalen maar dan wel zonder colektieve want bij hun zou het veel langer kunnen duren kan ik er met stoppen want ik lees veel van mensen dat het heel moeilijk is

Reclame

jennatje
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 04 okt 2012 13:37

ja ik woon wettelijk samen met men vriend ik weet dat ik dan alle deurwaarder op men dak kan krijgen maar wij hebben niet zo'n hoge schuld 5000 euro en gelijk hoe het nu ik zou ik dat op een 1jaar kunnen afbetalen maar dan wel zonder colektieve want bij hun zou het veel langer kunnen duren kan ik er met stoppen want ik lees veel van mensen dat het heel moeilijk is

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 04 okt 2012 13:58

Toch opletten... die € 5000 is dat dus schuldenlast ( met ALLE kosten en intresten) dus het bedrag VOOR de schuldenregeling?
Of is dat het bedrag VAN de schuldenregeling?
Een schuldenregeling geeft net de mogelijkheid om AF te betalen.
Indien er geen regeling meer is kunnen de schuldeisers vermoedelijk INEENS hun schuld volledig opeisen. En ook de schuldeisers die niet mee in de schuldenregeling zijn gestapt kunnen mogelijk nu wel eens terug met hun eisen komen dus goed opletten.
ALS u de overeenkomst laat stoppen dan zijn de schuldeisers ook niet meer gebonden.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”