belastingen laten invorderen?

pengocha
Topic Starter
Berichten: 20

belastingen laten invorderen?

#1 , 03 okt 2012 09:33

We hebben, zoals velen ws, wat schuld opgebouwd op verschillende kredieten.
De eerste is een schuld voor een prive krediet en de 2de is onze hypotheek waar we 3 maanden achter zitten.

We zijn in schuldbemiddeling gegaan bij het ocmw maar het volgende dient zich aan:
onze bank (hypotheek) eist dat we bovenop onze maandelijkse aflossing +500euro meer storten tot schuld bijgewerkt is.
Ocmw zegt dat dit mogelijk is dus we geloven deze mensen hierin.

We hebben onlangs onze belastingsberekening binnengehad en daaruit blijkt dat we een aanzienlijk bedrag terugtrekken.
Vorig jaar was dit ook zo en toen werd dit onmiddelijk in beslag genomen door de bank vh prive krediet.

Nu had ik graag voorkomen dat de bank vh prive krediet die belastingen niet kon invorderen zodat de bank vd hypotheek die kan invorderen of tenminste naar het ocmw gestort worden waardoor onze hypotheek aangezuiverd word.
Hypotheek lijkt mij tenslotte het belangrijkste aangezien we in schuldbemiddeling eruit gaan geraken voor de rest.

Kan iemand mij zeggen wat ik kan doen hiervoor? Het ocmw kan dit blijkbaar niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 03 okt 2012 15:59

U kan tot acht dagen na de ontvangst van het biljet , de ontvanger van belastingen vragen om het bedrag op een andere dan de vermelde rekening te storten. Het moet wel uw eigen rekening zijn.
Zelfs als het meer dan zcht dagen geleden is , probeer eens en contacteer uw ontvanger.
Zie achterkant eerste blad.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Artis
Berichten: 184

#3 , 03 okt 2012 19:02

Jaja, maar als er beslag op gelegd werd, is het toch de SE die eerst komt, eerst maalt? (Uiteraard na een uitvoerbaar vonnis).

Reclame

pengocha
Topic Starter
Berichten: 20

#4 , 04 okt 2012 19:10

Dat is idd de essentie vh probleem Artis. Ik zou moeten kunnen zorgen dat de hypotheekbank eerst beslag legt voor de andere...

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”