Mogelijkheid tot afbetalen?

Tieleman
Topic Starter
Berichten: 17

Mogelijkheid tot afbetalen?

#1 , 29 sep 2012 14:44

3 jaar geleden is een ruzie met mijn ex-vriendin uit de hand gelopen en heb ik met een borstel gesmeten. Die borstel kwam terecht op haar neus en zij hield hier een barstje in haar neus aan over. Een jaar later zit er een brief in de bus van bemiddeling in strafzaken. De tegenpartij vraagt 4.500 euro schadevergoeding. Aangezien ik dit vrij veel geld vind en ik niet akkoord ga met de berekeningen die haar verzekering gemaakt heeft ben ik naar het justitiehuis te Gent gestapt om wat meer advies te vragen. Zij hebben mij aangeraden om niet akkoord te gaan met dat bedrag en dit voor de rechtbank te laten komen. Deze week heb ik een dagvaarding gekregen. Mijn vraag is nu of er, nadat de rechter zijn vonnis heeft uitgesproken een mogelijkheid tot afbetaling is aangezien ik nog zeer veel zal mogen betalen. Daar ik nog student ben is dit zeker niet gemakkelijk om zo'n groot bedrag te betalen+ nog eens de advocaatskosten en dergelijke die er bij komen kijken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 29 sep 2012 17:37

3 jaar geleden. Hoe oud was u toen?
Is er een PV opgesteld door de politie? Bent u ooit gehoord geweest?
Bemiddeling in strafzaken ..... waarvan wordt u verdacht: art en wettekst......
In elk geval NADAT de rechter een vonnis heeft uitgesproken kan u niet een afbetaling bekomen.
Wat zegt uw verzekering ( mocht die kunnen/willen) tussenkomen).

Tieleman
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 29 sep 2012 18:02

Ik was 19 jaar toen de feiten gebeurd zijn. Ik ben toen verhoord door de politie. Die zeiden dat hier waarschijnlijk niets zou uit voorkomen.. Maar een jaar later kreeg ik dus een brief van bemiddeling in strafzaken om een gesprek te hebben met een justitie assistente. Deze bemiddeling dient om een rechtszaak te vermijden. Er werd mij verteld dat de tegenpartij 4.500 euro schadevergoeding vraagt. Ik zou dit op een jaar moeten betaald hebben. Aangezien dit voor een student niet haalbaar is, is de bemiddeling stopgezet en komt de zaak nu voor de rechtbank. Op de dagvaarding staat dat ik dus verdacht wordt van opzettelijke slagen en verwondingen. Ik denk niet dat mijn verzekering tussenkomt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 29 sep 2012 18:14

Als u een rechtsbijstandsverzekering hebt bestaat die mogelijkheid wel dat u beroep kan doen op een advocaat.
Blijkbaar is er dus wel schade .... en mogelijk met werkonbekwaamheid ...
Slachtoffer kan schade vragen voor zowel de operatie ( alle kosten), esthetische, morele, psychische ... voor gederfde inkomsten enz enz.
ruzie uit de hand gelopen .... alleen maar borstel ...blijkbaar is politie dus ter plaatse gekomen en mogelijk ook de ziekenwagen.
Heeft men bij de politie uw vingerafdrukken en foto genomen? Mocht u beschikken na verhoor of is toen parket gebeld?

Tieleman
Topic Starter
Berichten: 17

#5 , 29 sep 2012 18:24

Ze had een barstje in haar neus. Werkonbekwaam? Ze is ook nog student. De volgende dag heb ik haar gezien op school. Ze is de avond van de feiten nog naar de politie gegaan en is foto's weest gaan trekken in het ziekenhuis van haar neus. Ik heb een brief ontvangen van de politie en ben verhoord geweest. Er zijn geen vingerafdrukken genomen noch een foto. Ik heb gewoon mijn verhaal gedaan en eerlijk gezegd wat er die avond gebeurt is. Ik heb ook gezegd dat ik bereid ben de dokterskosten te betalen en heb die dan ook betaald.

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 29 sep 2012 18:49

Als u nog thuis woont .... is daar een rechtsbijstandsverzekering? Dan eens contact mee opnemen.
(Kunnen wel weigeren gezien ze vermoedelijk drie jaar geleden niet zijn in kennis gesteld).
Indien wonende in arrondissement Antwerpen kan u ook eens gaan naar een gratis juridisch infopunt te bevragen via vredegerecht of justitiehuis
of naar
http://www.belgium.be/nl/justitie/Organ ... tiehuizen/" onclick="window.open(this.href);return false;
of hebt u recht op een pro deo
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tieleman
Topic Starter
Berichten: 17

#7 , 29 sep 2012 19:06

Stel nu: de rechter spreekt zijn vonnis uit. Dat zij een schadevergoeding van x euro ontvangt. Kan ik dan afbetalen x euro/ maand zodat dit haalbaar wordt voor mij?

Franciscus
Berichten: 38603

#8 , 29 sep 2012 22:15

Afbetalingsregeling zal u aan de rechter moeten vragen. Of een deal met de tegenpartij maar gezien u de bemiddeling al hebt afgewezen.....
Ondertussen heb ik de infopunten terug gevonden:
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;

Mij lijkt dat u best een advocaat ter verdediging neemt.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”