schulbemiddelaar

orfelia verscheure
Topic Starter
Berichten: 20

schulbemiddelaar

#1 , 25 sep 2012 11:41

beste,

mijn man heeft een ongeval gehad en heeft 4 maand thuis gezeten van zijn werk.
ikzelf ben huismoeder(4de kindje op komst)
we hebben een eigendom maar door verschillende redenen zijn we met heel wat verschillende rekeningen achter gelopen.
als ik alles samen tel dan zitten we met een goede 8000 euro schulden(achterstallige betalingen)
kunnen we in schuldbemiddeling gaan als we een eigendom hebben?
of is het beter om naar een ocmw te stappen?
we staan momenteel op de zwarte lijst. hoe kunnen we daar zo snel mogelijk vanaf geraken?
en als we aan schuldbemiddeling doen, hoelang moeten we dat dan min doen?
een deze dagen weten we hoeveel mijn man zal trekken van de verzekering van zijn ongeval maar ik vrees dat we gn 8000 euro zullen krijgen(was werkongeval)
heel wat zorgen en vragen waar hopelijk snel een eind aan komt!!!

dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 sep 2012 13:47

Sowieso is de beste eerste stap om naar de plaatselijke OCMW te stappen. Zij kunnen kijken of budgetbeheer of collectieve schuldenregeling de beste stap is. Zij kunnen ook contact opnemen met instanties om te kijken hoeveel u nog te goed hebt van de verzekering etc.

Schuldbemiddeling kan in theorie van 1 dag (ok, da's puur in theorie) tot meerdere jaren gaan, afhankelijk van de totale schuld en het gezinsinkomen. Het kan zijn dat OCMW een collectieve schuldenregeling niet nodig vindt, omdat ze met een korte budgettering én afspraken met uw schuldeisers tot een vergelijk kunnen komen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”