WCO en faillissement als EU burger in Belgie

babsbuddha
Topic Starter

WCO en faillissement als EU burger in Belgie

#1 , 12 sep 2012 14:13

Beste mensen, graag uw reacties/advies op het navolgende:

Samen met mijn man hebben wij een yogastudio in Antwerpen. Wij hebben de studio overgenomen van de vorige uitbaatster. Helaas heeft zij flink gesjoemeld in de boeken, en is het een verlies gevende onderneming en zitten wij thans in de WCO. Wij dreigen binnen een maand faillissement te moeten aanvragen. Voor ons beiden heeft dit flink wat gevolgen, te meer wij beiden geen Belg zijn. Zelf ben ik NL-se (dus EU burger) en mijn man is Indier.

In geval van failissement zullen wij beiden het land uitgezet worden en staan wij letterlijk op straat. Mijn vraag betreft de verschoonbaarheid van een failissement en in geval van geen verschoonbaarheid in hoeverre het failissement zich uitstrekt naar NL. Niet alleen op financieel gebied, maar met name op het personen- en familierecht. Bij uitwijzing/intrekking van de papieren voor mijn man, zal hij ook in NL geen kans op vestiging hebben daar ik in NL geen vast dienstbetrekking, en dus inkomsten/mogelijkheid tot onderhoud heb.

Iemand enig idee? Alvast zeer vriendelijk dank.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding