nederlandse incassasie bureau ivm annulatie reis

Benny5
Topic Starter
Berichten: 1

nederlandse incassasie bureau ivm annulatie reis

#1 , 05 sep 2012 13:18

Beste,

Ik heb een probleem met een nederlandse incassasie bureau.

Men verhaal even kort,
We besloten met enkele vrienden op reis te gaan. en we hebben onze reis online geboekt (via een nederlandse reisbureau)
Met onze identiteitskaart.
Door persoonlijke redenen is deze reis niet kunnen doorgaan en heb ik deze 1.5 maand voor vertrek geannuleerd.
Geen probleem staat genoteerd zei de lieve dame aan de telefoon.
Nu 3 maand later krijg ik een brief van een incassaso bureau in nederland dat ik 845.35 euro moet ophoesten voor de annulering van die reis!

Er is dus mij niets schriftelijk meegedeeld buiten deze brief.
+ ik heb nergens mijn handtekening ondergezet ivm de boeking vd reis.

De vraag: Kan dit zomaar, en indien ik deze som niet betaal, kunnen ze mij daar gerechtelijk voor vervolgen?
Zo ja welke stappen kan ik hierin ondernemen.

Kan iemand mij hier mee helpen.
Alvast bedankt

Mvg
Benny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 05 sep 2012 13:48

U had eerst de annulatieregeling van het contract moeten lezen.
U zegt geen handtekening te hebben gezet .... Was u ook komen klagen als het reisbureau GEEN tickets had geleverd.
Ook een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst maar deze overeenkomst is al schriftelijk gezien u duidelijk met elementen herkenbaar bent/was voor de verkoper.
Dus lees de algemene voorwaarden en andere voorwaarden van het Nederlands reisbureau.
Hou er rekening mee dat de regeling inzake Belgische reisbureaus niet van toepassing is op de Nederlandse.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”