schuldbemiddeling overzetten naar ocmw

sijalot
Topic Starter
Berichten: 15

schuldbemiddeling overzetten naar ocmw

#1 , 24 jul 2012 12:04

wij zijn sinds augutus vorig jaar in schuldbemiddeling.
Ondertussen zijn we uit elkaar en ook de advocaat doet zijn werk niet.
Kan ik mijn deel,van de schulden laten beheren door het ocmw en kunnen wij iets doen tegen de nalatigheid van de advocaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Artis
Berichten: 184

#2 , 24 jul 2012 17:54

Niet elk OCMW doet aan collectieve schuldenregeling. Wel over het algemeen budgetbeheer of -begeleiding. Mogelijks zijn deze laatste opties niet relevant als de schuld te groot of te complex is. Je kan altijd je klacht richten naar de arbeidsrechtbank. Het OCMW kan helpen de brief op te maken (maar niet meer).

okkelijntje
Berichten: 16

#3 , 25 jul 2012 21:57

Als je echt hard bewijs hebt dat je advocaat zijn werk niet goed doet, kan je je inderdaad richten tot de arbeidsrechtbank of een pro deo advocaat die jullie zaak dan zal behartigen. Echter let wel op, het kan ook zijn dat jullie vinden dat hij zijn werk niet goed doet, dat hij jullie bv te weinig etaald en jullie meer zouden willen hebben. Je moet het echt zwart op wit kunnen aantonen dat je advocaat fraude pleegt of jullie nog meer schulden laat maken. Anders zal je klacht niet gegrond verklaard worden en moet je met deze advocaat verder wat de samenwerking enkel bemoeilijkt lijkt me.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 31 jul 2012 22:33

De schuldbemiddelaar wordt wel door de arbeidsrechtbank aangesteld niet door de partij(en).
U zal zich dus naar de rechtbank moeten wenden.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”