Collectieve schuldbemiddeling

Dolf61
Topic Starter
Berichten: 1

Collectieve schuldbemiddeling

#1 , 16 jul 2012 22:27

Graag had ik bij deze de vraag gesteld of men de sch.bem. kan verplichten een staat van de reeds betaalde bedragen over te maken. Ben bij de bank geweest en heb een duplicaat van de rekeninguittreksels gevraagd , doch vlgs hun heb ik het recht niet deze op te vragen . Mag of kan dit ?
Heb al 10tallen mails nr. mijn coll. gestuurd met de vraag mij eindelijk eens een stand van zaken te laten geworden, doch krijg hierop nooit antwoord.
Wie kan er mij nuttige informatie geven wat ik hiertegen kan doen.
Alvast bedankt voor enige hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hawkee
Berichten: 160

#2 , 17 jul 2012 19:38

je hebt idd niet het recht om deze op te vragen bij de bank, dat is een rekeningnr van uw CSR-advocaat, dus is zijn eigendom op dat moment waar uw geld op staat en alles mee betaald wordt.
het enige dat je kan doen is blijven op aandringen om een staat van schuld op te vragen.

misschien best een afspraak met hem/haar maken en zo vragen?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 18 jul 2012 10:37

“Art.1675/17...§ 3...Elk jaar, te rekenen van de beschikking van toelaatbaarheid of telkens wanneer de rechter er om verzoekt en bij het verstrijken van de aanzuiveringsregeling, bezorgt de schuldbemiddelaar de rechter een verslag over de stand en de evolutie van de procedure. Het verslag beschrijft de stand van de procedure de verrichtingen van de schuldbemiddelaar, de redenen voor de verlenging van de termijnen, de geactualiseerde sociale en financiële toestand en de toekomstperspectieven van de persoon, de stand van de bemiddelingsrekening en alle inlichtingen die de bemiddelaar dienstig acht. Daarbij wordt ofwel het overzicht van de bewegingen op de bemiddelingsrekening, ofwel het dubbel van de rekeninguittreksels gevoegd....De schuldbemiddelaar bezorgt een afschrift van het verslag aan de schuldenaar...”[Gerechtelijk Wetboek (1)].

(1)<Wet 26 maart 2012, art. 7, 2°-4°, 074; Inwerkingtreding : 23-04-2012>
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”