intrum Mobistar

CarlaP
Topic Starter
Berichten: 5

intrum Mobistar

#1 , 09 jul 2012 21:14

Een paar jaar geleden was ik klant bij Mobistar, maar omdat ik ondervond dat mijn facturen niet klopte en ik van het kastje naam de muur geschoven werd heb ik mijn abonnement opgezegd.
Ik heb toen een bevestiging gekregen dat mijn abonnement verbroken was en dat alles op orde was.
Nu twéé jaar later krijg ik een brief van intrum met een saldo van 101.23 € te betalen binnen de 15 dagen met als schuldeiser Mobistar.
De hoofdsom was 21.00€ kosten 77.00€ (?) interesten 3.23€.
Datum van de brief 05/07/2012 ontvangen op 09/07/2012 in de late namiddag.
Nu neem ik contact op met intrum en leg mijn situatie uit, en krijg als antwoord dat ik het bewijs van einde contract moet opsturen.
Dit heb ik niet meer.
(Ik weet dat je je papieren 10 jaar moet bijhouden, maar ik woon in een sociale woning die kleiner is als sommige hun slaapkamer als ik dat moet doen kan ik buiten gaan wonen.)
Bij het schrijven van intrum is een gebruikersnaam en paswoord waar je online uw dossier zou moeten kunnen inkijken; die werk niet!*
(*heb ik spijtig genoeg pas avonds uitgeprobeerd)
Telefonisch hebben ze mij bij intrum verwittigd dat mijn gegeven aan gerecht worden doorgegeven op 13/07/2012 (waarom niet 20/07 begrijp ik ook niet)
Dit betekend dat ik vier dagen heb om proberen een dossier op orde te brengen die ik zelf nog niet kunnen inzien heb.
Erger nog dat ik niet eens weet hoe ik het moet aannemen.
Ik zou kunnen een pro-Deo aanvragen, maar ik heb geen vertrouwen meer in justitie en mijn advocaat.
Betalen zou ik kunnen maar door ander problemen die mij van de maand voorgekomen zijn beteken dit dat ik niet moet eten of drinken van de maand, bijkomend zo kunnen ze iedere twee jaar een rekening opsturen!
Mijn buur raad mij aan om gewoon niet te betalen, maar ik zou dit dit liever opgelost zien dan mij dieper in de put te brengen.

Heeft iemand enige advies wat ik het beste zou kunnen doen.
En wat gebeurd er als ik weiger te betalen.

Ander probleem.
IK heb reeds een pro-deo maar die heeft al twéé zaken verloren die niet konden verloren worden en ik mag niet veranderen zo lang die met een zaak bezig is. Ik zou liever hebben dat hij stopt met die zaak zodanig dat ik iemand anders kan aanvragen. Maar sowieso blijft er geen tijd meer over tegen de dertiende.


Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 10 jul 2012 05:55

Per procedure dient een pro deo een aanvraag te doen, dit is een andere procedure, natuurlijk kan en mag u een andere advocaat nemen pro deo nemen.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 10 jul 2012 07:02

Bericht sturen aan incasso dat u geen contract met hen heeft, dat u dus niet aan hen dient te betalen, en dat u geen verdere communicatie wenst met hen.

Daarna contact opnemen met uw vorige provider, en hen om uitleg vragen.

Reclame

CarlaP
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 10 jul 2012 11:48

@Kali
Een paar jaar geleden ben ik ineengeslagen door een groep jongeren, dit dossier is geseponeerd.
zolang dit dossier niet afgesloten is ben ik blijkbaar verplicht bij die zelfde advocaat te blijven.

@Turaki
Met de vorige provider heb ik reeds contact opgenomen, zij beweren het dossier door gegeven te hebben aan intrum en mij niet verder te kunnen helpen.
zoals eerder geschreven bedreigd intrum een gerechtelijke procedure tegen mij op te starten op 13/07/2012 als ik niet betaal.
Via een paar sites die ik gelezen heb heeft intrum alle rechten en touwtjes in de hand, ook al kloppen vaak de dossiers niet.
Typisch
Daar ik geen bewijzen meer heb denk ik bij mezelf,beter betalen dan een deurwaarder.
ik weet allen niet weer hoe het verder zal moeten,mijn frigo is leeg, en als ik dit betaal rest mij nog 98€ voor de rest van de maand.
Nog maal dank U Justitia
nog maal moet ik een firma betalen voor niets.

CarlaP
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 10 jul 2012 11:54

Grappig nu lees ik net op deze site.

Quote --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Incassobureaus zijn waardeloos ... niet wettelijk en dat weet een slimme slechte betaler ook.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Het probleem is dat ik geen slechte betaler ben.

Kali
Berichten: 762

#6 , 10 jul 2012 15:18

Per procedure wordt een pro deo aangesteld, uw andere procedure heeft niets met dit probleem te maken, aangezien deze geen toelating heeft om dit dossier te behartigen.

U kan een andere pro deo nemen, u zal de bewijzen samenstelling gezin en inkomsten ) dienen voor te leggen, maar u moet niet bij die advocaat blijven.

bartvdv
Berichten: 1911

#7 , 10 jul 2012 15:37

Met de vorige provider heb ik reeds contact opgenomen, zij beweren het dossier door gegeven te hebben aan intrum en mij niet verder te kunnen helpen.
zoals eerder geschreven bedreigd intrum een gerechtelijke procedure tegen mij op te starten op 13/07/2012 als ik niet betaal.
Via een paar sites die ik gelezen heb heeft intrum alle rechten en touwtjes in de hand, ook al kloppen vaak de dossiers niet.
Intrum kan de debiteurenportefeuille van Mobistar hebben gekocht. Schulden zijn gewoon verhandelbaar.

Dat ze waardeloos zijn, zou ik niet durven stellen. Mocht dat wel zo zijn, dan bestonden ze al lang niet meer. Aanmaningen versturen is winstgevend en vergeet niet, dat er een pak terechte schuldvorderingen bestaan waar nooit over verteld wordt. Alleen de probleemgevallen komen hier terecht. Ze hebben dus wel degelijk recht van bestaan. Ze moeten zich alleen aan een pak strenge regels houden.

CarlaP
Topic Starter
Berichten: 5

#8 , 10 jul 2012 16:00

Bedankt voor je informatie, ik zal hier in de toekomst rekening met houden hopend dat dit niet hoeft.
sowieso is het voor deze zaak nutteloos een pro-deo aan te vragen daar het meer zou kosten dan het verschuldigd bedrag.
Anderzijds kan een advocaat mijn dossier inzien van Mobistar en er voor zorgen dat deze firma mij niet meer lastig valt.
Intrum heeft mij twee weken uitstel gegeven wat mij financieel wel ten goede komt en via de datums van de facturen ben ik te weten gekomen dat ik helemaal geen klant meer was bij Mobistar, maar het probleem blijft dat ik geen bewijzen meer heb.
Ik heb ook een interessante informatie gevonden via de site van knack waar uitgelegd word dat intrum geen extra kosten mag aanrekenen wat zij hier wel doen met name 77.00€
Ik zal het bedrag van 21.00€ + 3,33€ in het begin van volgende maand op hen rekening overmaken met de hoop dat deze zaak dan opgelost is.
Anderzijds vermoed ik dat dit een on eindigende cirkel gaat worden want daarna zal intrum mij lastig vallen voor hun 77,00€ die ik weiger te betalen.

Ik deel de link van Knack die ik gevonden heb hier mee daar ik er van uitga dat deze hier nog mensen gaat ten goede komen.

http://plusmagazine.knack.be/nl/rechten ... urwaarders" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki
Berichten: 6870

#9 , 10 jul 2012 22:21

Inningskosten (buiten de contractuele vastgelegde) mogen inderdaad niet aangerekend worden. Best het totaal aangetekend betwisten, en melden dat u enkel de oorspronkelijke schuld zal betalen. Dat u geen verdere vraag tot betaling wenst te ontvangen, tenzij met de bewijsstukken dat u deze som wel verschuldigd bent.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”