onbetaalde rekening

Toska
Topic Starter

onbetaalde rekening

#1 , 09 jul 2012 19:30

Ben klant bij een zeer bekende telcom operator. Heb daar digitale TV + internet abonnement dat ik maandelijks betaal. Twee maanden geleden wou ik ook een GSM abonnement afsluiten. Dit lukte niet want had blijkbaar nog een rekening openstaan. Contact met hun opgenomen en ze hebben me doorverwezen met incassobureau. Ze konden me een bedrag doorgeven en dat dit iets was van 02/2010. Heb hun een copy gevraagd van factuur zodat ik dit kon nakijken, blijkbaar hadden ze dit niet en moesten het nodige doen bij telecomoperator.Bel om de 2 weken met hun maar krijg geen factuur of detail over openstaande rekening(volgens incassobureau werd deze opgevraagd maar nog steeds niets ontvangen). Als ik info vraag bij telecomoperator sturen ze me door naar incassobureau. Heb van de telecomoperator geen betalingsherinnering gekregen en mijn maandelijkse "gewone" rekening valt in de bus zonder enige melding van nog openstaande bedragen. Hoe los ik dit op en hebben ze nog het recht om zo een oude rekening te claimen, moeten zij bewijs leveren dat ze effectief rekening hebben gestuurd ? Kan ik langs mijn zijde ook schadevergoeding eisen voor geleden schade / moeite ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jul 2012 19:56

Misschien eens langsgaan in hun hoofdkantoor (Brussel oF Mechelen) en weigeren terug buiten te gaan zonder een kopie van die openstaande die faktuur.

Turaki

#3 , 09 jul 2012 21:06

Breng de telecomoperator op de hoogte met een AS van het feit dat u geen contract heeft met het incasso, en dus niet aan hen wenst te betalen. Dat u een kopie van uw openstaande factuur vraagt, zodat u deze rechtstreeks aan hen wil betalen. Dat u, indien u deze kopie niet binnen de 2 weken heeft ontvangen, u contact zal opnemen met de ombudsman telecom.

Alternatief, doe uw verhaal op volgend forum: http://www.tik.be. Hier zitten ook veel mensen van de telecomoperatoren, en deze kunnen vaak helpen (buiten de soms vervelende klantendienst om).

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”