Lening voor stacaravan via ouders

Saar_
Berichten: 67

Re: Lening voor stacaravan via ouders

#31 , 17 jul 2012 22:34

Goed, nog effe een reactie ivm Eandis etc... Een sociaal tarief hebben enkel leveranciers. Een budgetmeter kan enkel door de netbeheerder geplaatst worden. Dit kost idd steeds ongeveer 10% meer dan een leverancier. Dit is wettelijk zo vastgelegd. Je kan dus steeds best energie halen bij een leverancier. Wanneer deze de levering stopt, wordt het pas overgenomen door de netbeheerder. Je begint dus steeds bij een leverancier. Na x-aantal maanden niet betalen wordt dit netbeheerder (Eandis of Infrax afhankelijk van je woonplaats). Na x-aantal maanden wordt dit een budgetmeter. Je krijgt hierop steeds 50 euro krediet. Na dit krediet worden het schulden en moet je gaan opladen.

Je hebt dus reeds x-aantal euro schulden voor er een budgetmeter geplaatst wordt zodat je het zelf een beetje in de gaten kan houden. Veel succes met de rest!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 08 aug 2012 11:09

Hoe kan u gedomicilieerd worden/zijn in een stacaravan.
Verblijven woonwagenbewoners meer dan zes maanden per jaar met hun woonwagen op eenzelfde plaats, dan krijgen ze hun domicilieadres op dat adres.
Geeft u hier geen antwoord op uw eigen vraag?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#33 , 08 aug 2012 11:24

Wij hebben een millitaire woning en daar kan je niet zomaar een kleinere woning krijgen binnen een aanneembare periode. En ja wij betalen ons blauw aan de budgetmeters, wij maken geen overmatig gebruik. in de winter staat onze verwarming op 22 graden en 's avonds na 8 uur op 18. Het warm water voor de douche is ook met gas en met twee kinderen in huis word de douche 2 maal per week gebruikt. Wat niet veel is als je het mij vraagt. Een caravan is idd kleiner dus makkelijker te verwarmen, en geloof mij ik heb alle nodige info vermits mijn ouders al een lange tijd op dezelfde kamping staan.

ik weet perfect wat het ons gaat kosten alle beter gezegd besparen!
Okkelijntje, ik sluit me aan de bij de andere mensen hier. Een stacaravan lijkt voor jou nu mischien de ideale oplossing, maar of dit zo is...?

Ikzelf huur momenteel ook. Een vrij ruim rijhuis met tuin (gebouwd in de jaren '50, dak is achteraf wel nog geïsoleerd) en betaal daar 600 € per maand voor. Onze energiefactuur (twee volwassenen + baby) is echter "maar" 138 € per maand, winter en zomer (groepsaankoop voorwaarden). Jij spreekt van 300 € in de zomermaanden? Moesten wij zoveel moeten betalen voor energie, we kwamen ook niet rond, hoor (in de zomer misschien nog net, maar in de winter???).

Mij lijkt het ook interessanter om iets kleiners te proberen vinden (waardoor je waarschijnlijk ook al minder huur zal betalen) dat energievriendelijker is (je geeft zelf aan in je eerste post dat eigenlijk de gasfactuur het probleem is. Waarom daar dan niets aan doen?). Vergeet niet dat bij een alleenstaande woning de warmte langs alle kanten weg kan. Als deze wonign dan ook nog eens niet behoorlijk geisoleerd is, stook je je inderdaad warm. Een rijhuis heeft al twee kanten waar de warmte niet weg kan (tenzij je buren niet verwarmen) dus dat maakt al een enorm verschil.

Geloof me, mensen willen je hier enkel helpen, en iedereen hier is van mening dat een andere, kleinere woning een betere oplossing is dan een stacaravan. Aan jou om daarmee al dan niet iets te doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#34 , 08 aug 2012 19:19

Een woonwagenbewoner is als dusdanig geregistreerd bij de gemeente en deze woonwagens staan op een woonwagenkamp dat door de gemeente is ingericht.
Zij kunnen perfect een referentieadres hebben ( indien ze trekken). Zo in onze stad een adres waar er dacht ik een 100 staan ingeschreven.
(Adres vzw)

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”