ingebrekingstelling door gerechtsdeurwaarder

Hawkee
Topic Starter
Berichten: 160

ingebrekingstelling door gerechtsdeurwaarder

#1 , 02 jul 2012 19:20

deze morgen een brief in de bus gehad, wat betreft een innigsbericht (door gerechtsdeurwaarders) over openstaande facturen bij mobistar.
het gaat over 1 factuur van 2005 en 4 van 2007
dit is ook de eerste brief die we gekregen hebben erover.
ik vind overal weer dat er een verjaringstermijn is van 5 jr maar telt dit dan nog?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dianatje
Berichten: 8

#2 , 02 jul 2012 20:51

Heey,

Ik heb vandaag ook zo'n brief in de bus gekregen. Bij mij gaat het enkel om januari en februari 2005.
ik vind het echt laf dat ze zonder aanmaning en na 7 jaar pas een brief via de deurwaarder sturen, met zulke hoge interesten!
Helaas heb ik ook nog geen duidelijk antwoord of ik nu wel of niet moet betalen. Ik hoop mee dat we snel meer duidelijkheid krijgen.

Groetjes

Hawkee
Topic Starter
Berichten: 160

#3 , 02 jul 2012 20:55

lopen die zo achter of hebben ze geld nodig? of een fout in hun systeem? en idd hopelijk meer duidelijkheid.
als ik iets meer weet zal ik het meedelen :)

Reclame

dianatje
Berichten: 8

#4 , 02 jul 2012 21:07

Waarschijnlijk hebben ze geld nodig...
K ga morgen langs bij iemand die me hopelijk wat meer informatie kan geven.
Ik houd jou ook op de hoogte.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jul 2012 21:29

De verjaringstermijn is vijf jaar.

Hawkee
Topic Starter
Berichten: 160

#6 , 02 jul 2012 21:30

maar telt dat ook met dat ingebrekestelling?
en hoe aantonen in dit geval aan mobistar?

Hawkee
Topic Starter
Berichten: 160

#7 , 02 jul 2012 21:49

morgen zowiezo eens bellen naar mobistar voor meer uitleg.
en met hun uitleg mailke sturen naar http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klach ... tml?IDC=52" onclick="window.open(this.href);return false;
dan eens zien wat zij zeggen

Gebruiker34
Berichten: 334

#8 , 02 jul 2012 23:30

maar telt dat ook met dat ingebrekestelling?
en hoe aantonen in dit geval aan mobistar?
Een ingebrekestelling stuit de verjaring niet.

Schrijf hen gewoon dat de schuld is verjaard (art. 2277 B. W.)

dianatje
Berichten: 8

#9 , 03 jul 2012 17:42

hey walter en scorpioen

ik heb een mail naar mobistar gestuurd en ik zou pas binnen 5 dagen antwoord krijgen!

ik vraag mij af waarom dat die nu pas die brief sturen en zonder waarschuwing eerst! nee ineens deurwaarder..


grts

Gebruiker34
Berichten: 334

#10 , 03 jul 2012 18:53

Hopelijk heb je je in je mail beperkt tot de melding dat de schuld is verjaard.

dianatje
Berichten: 8

#11 , 04 jul 2012 12:43

net naar mobistar gebeld, een reactie op mail duurt veel te lang.

toen ik zei dat schuld na 5 jaar verjaard is zei hij: ' een schuld heeft geen verjaringstermijn, dat zou wel gemakkelijk zijn hé'
toen ik vroeg waarom ze 7 jaar wachten met een brief te sturen via de gerechtsdeurwaarder, zonder voorgaande briefwisseling, antwoordde hij: 'dat weet ik niet'

conclusie: geen stap verder...

Gebruiker34
Berichten: 334

#12 , 05 jul 2012 09:23

net naar mobistar gebeld, een reactie op mail duurt veel te lang.

toen ik zei dat schuld na 5 jaar verjaard is zei hij: ' een schuld heeft geen verjaringstermijn, dat zou wel gemakkelijk zijn hé'
toen ik vroeg waarom ze 7 jaar wachten met een brief te sturen via de gerechtsdeurwaarder, zonder voorgaande briefwisseling, antwoordde hij: 'dat weet ik niet'

conclusie: geen stap verder...
Aangetekend schrijven sturen waarin je bericht dat de schuld is verjaard en je verwijst hierbij naar volgende wettelijke bepaling:

Bijzondere verjaringen (Artikel 2277 B.W.)
(...) al hetgeen betaalbaar is bij het jaar of bij kortere termijnen,
Verjaren door verloop van vijf jaren

dianatje
Berichten: 8

#13 , 05 jul 2012 09:33

bedankt Walter voor je antwoord, nu heb ik net van mobistar net een mail ontvangen dat mijn dossier al sinds mei 2005 bij de gerechtsdeurwaarder is. Moet ik die brief dan naar de gerechtsdeurwaarder sturen?

Gebruiker34
Berichten: 334

#14 , 05 jul 2012 09:47

bedankt Walter voor je antwoord, nu heb ik net van mobistar net een mail ontvangen dat mijn dossier al sinds mei 2005 bij de gerechtsdeurwaarder is. Moet ik die brief dan naar de gerechtsdeurwaarder sturen?
Ja.

dianatje
Berichten: 8

#15 , 05 jul 2012 09:53

bedankt :)

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”